Wiślane Flotylle

Wszelkie tematy związane z PMW

Moderatorzy: crolick, Marmik

a-v-m

Post autor: a-v-m »

Z miasta Lodzi :-)
Freivogel tez jest dentysta :D
AvM
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Marek T »

a-v-m pisze:Z miasta Lodzi :-)
Freivogel tez jest dentysta :D
AvM
Dentystą (to jest technik z wykształceniem średnim), czy stomatoloiem (to jest lekarz z tytułem magisterskim) ?
Zdaje się, że na poczatku lat 90tych miałem właśnie ten artykuł do recenzji i absolutnie odradziłem ówczesnej redakcji "Nautologii" jego publikację.
Ale jak widać cierpliwością nie takie przeszkody sie pokonuje ...
Awatar użytkownika
RyszardL
Posty: 2937
Rejestracja: 2004-05-18, 13:58
Lokalizacja: Perth, Australia

Post autor: RyszardL »

Marek T pisze:
a-v-m pisze:Z miasta Lodzi :-)
Freivogel tez jest dentysta :D
AvM
Dentystą (to jest technik z wykształceniem średnim), czy stomatoloiem (to jest lekarz z tytułem magisterskim) ?
Zdaje się, że na poczatku lat 90tych miałem właśnie ten artykuł do recenzji i absolutnie odradziłem ówczesnej redakcji "Nautologii" jego publikację.
Ale jak widać cierpliwością nie takie przeszkody sie pokonuje ...

Czy zechciałbyś wskazać lepszy i bardziej wiarygodny. Byłbym wdzięczny za podesłanie. Budujemy z janik41 stronę internetową o rzecznych okrętach i wiarygodność danych ma pierwszoplanowe znaczenie
Pozdrawiam
Ryszard
UWAGA!
Od 2024 konto prowadzone przez Żonę RyszardaL (Małgorzatę).

====================

http://www.flotyllerzeczne.aq.pl/
http://www.biuletyn2008.republika.pl
"Demokracja to najgorszy z ustrojów - rządy hien nad osłami" Arystoteles
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Marek T »

Ryszard - problem nie leżał w tym, że był jakiś artykuł lepszy, ale w tym, że artykuł Prosnaka był kompletnie niewiarygodny.
Wyciagał fałszywe wnioski na podstawie bardzo niekompletnych danych.
Podawał jeden albo dwa przykłady statków rzecznych (jakichkolwiek! )i pisał, że w związku z tym statki uzbrojone Flotylli Rzecznej musiały wyglądać właśnie tak, jak te statki. Nie brał pod uwagę wielości typów i wyglądów statków.
To tak, jakby ktoś na podstawie wyglądu krążowników typu np. "County" i "San Francisco" opisywał krążownik typu "Mogami".

Szczytem wszystkiego było podanie WISŁY (1-szy okręt PMW) jako śrubowca, podczas gdy ta WISŁA był bocznokolowcem - w MMW jest relacja, w której wyraźnie pisze się o kołach łopatkowych.
Awatar użytkownika
RyszardL
Posty: 2937
Rejestracja: 2004-05-18, 13:58
Lokalizacja: Perth, Australia

Post autor: RyszardL »

Marek, czyli należy rozumieć, że nie zachowały się dokumenty i zdjęcia z tamtych lat, pozwalające na rzetelność i wszelkie próby odtworzenia historii w tej części muszą z konieczności zawierać pewien procent fantazji. Znaczy to też, że pisze się, dla samego pisania.

Jeżeli tak jest, to musimy zaprzestać wysiłków odtwarzenia flotylli wiślanej, bo to nie ma sensu w takiej postaci, jak teraz.

Pozdrawiam serdecznie
Ryszard
UWAGA!
Od 2024 konto prowadzone przez Żonę RyszardaL (Małgorzatę).

====================

http://www.flotyllerzeczne.aq.pl/
http://www.biuletyn2008.republika.pl
"Demokracja to najgorszy z ustrojów - rządy hien nad osłami" Arystoteles
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Marek T »

Ryszard - materiałów zachowało się sporo.
Jest troche w Centralnym Archiwum Wojskowym, nieco fotek publikowanych było w czasie wojny i tuz po. Do tego relacje.

Ale Prosnak do tego nie sięgnął i dlatego plótł banialuki.
Gość

Post autor: Gość »

zgadzaja sie chociaz te dane mam na mysli Kraszewski, oczywiscie bez LB?!
Ch. :(
Awatar użytkownika
RyszardL
Posty: 2937
Rejestracja: 2004-05-18, 13:58
Lokalizacja: Perth, Australia

Post autor: RyszardL »

Marek T pisze:Ryszard - materiałów zachowało się sporo.
Jest troche w Centralnym Archiwum Wojskowym, nieco fotek publikowanych było w czasie wojny i tuz po. Do tego relacje.

Ale Prosnak do tego nie sięgnął i dlatego plótł banialuki.

Marek, jeżeli materiały zachowały się, to bardzo dobrze. Jest zatem szansa na, przynajmniej, częściowe ich otrzymanie.

Znalazłem w przeglądarce adres CAW i jeden adres mailowy. Mogę też posłać fax. Wszystko to z nadzieją, że otrzymam odpowiedź, bo nie zawsze adresaci zadają sobie trud, aby odpisać, czego wymaga zwykła przyzwoitość.
Mam zamiar skontaktować się z nimi zaraz po świętach.

Jednocześnie, będę Ci bardzo wdzięczny za informację o osobie lub miejscu, gdzie takie informacje mogą być dostępne już teraz. Może jakiś, nieznany mi dotąd, adres internetowy.

Pozdrawiam
Ryszard
UWAGA!
Od 2024 konto prowadzone przez Żonę RyszardaL (Małgorzatę).

====================

http://www.flotyllerzeczne.aq.pl/
http://www.biuletyn2008.republika.pl
"Demokracja to najgorszy z ustrojów - rządy hien nad osłami" Arystoteles
Awatar użytkownika
Grzechu
Posty: 1658
Rejestracja: 2004-06-29, 16:05
Lokalizacja: Kwidzyn (Powiśle)

Post autor: Grzechu »

Kurde, jak tak dalej pójdzie, to może się okazać, że wszystko co mam nadaje się wyłącznie do rozpalenia w piecu :)
Chyba muszę przestać czytać opinie recenzentów :D

No nic, przynajmniej mam wieczory zajęte lekturą i oszczędzam na wydatkach na piwo ;)
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Marek T »

Grzechu - nie zamartwiaj się.
Nie wiem, jak wygląda ostatnia wersja artykułu, bo do niej jeszcze nie dotarłem. Może w międzyczasie coś sie poprawiło.
Gość

Post autor: Gość »

Marku Grzechu ma ostatnią wersję . Jest oparta głównie na Dyskancie i Waldku Danielewiczu i jak narazie poza drobnymi błedami takimi jak LB to zgadza się z wiekszościa informacji z innych źródeł , ale to mozesz ty potwiedzić albo Waldek lub ktos inny posiadający wiecej materiałów niż ja.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
janik41
Posty: 1328
Rejestracja: 2004-07-03, 22:16
Lokalizacja: Kopavogur
Kontakt:

Post autor: janik41 »

znowu nie zalogowało sory.
a-v-m

Post autor: a-v-m »

Zasady sa nastepujace:
1-zrodlo -> praca jest plagiatem
2-zrodla -> praca jest kompilacja
3-zrodla -> praca jest praca naukowa.
Pan Prosnak, nie byl ani razu w CBW,
nie odwiedzil Archiwow, nie przejzal
czasopism z epoki bo znalazlby
przynajmniej jedno "wlasne" zrodlo.
Poniewaz Prof Dyskanta zajmowal sie
raczej innymi aspektami a Waldka prace
sa stare nie odpowiadaja aktalnej jego
wiedzy - wystarcze przejzec archiwum FOW
wnioski sa proste, ale zostawie kazdemu do
wlasnej oceno.
AvM
Awatar użytkownika
W.Danielewicz
Posty: 692
Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: W.Danielewicz »

Panowie nie ma sie co zamartwiać. A czekać aż sie zbierze wszystko i wtedy opublikować to mozna czekac do konca swych dni. Piszę sie to co ma sie na dzień dzisiejszy pełnej prawdy nie poznamy nigdy. Zawsze mozna poprawić skorygować. A to dane "KRASZEWSKIEGO".

“DRWĘCA”

ex “Żubr”, ex “Leslau”, ex “Żubr”, ex “Kraszewski”, ex “Kaiserin Auguste Victoria”
TYP STATKU:Holownik.
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1892;J.W.Klawitter,Danzig.(Niemcy)nr bud.181
WYPORNOŚĆ:86 t.
WYMIARY:długość-41.74 m.,szerokość-5.50 m.,zanurzenie-0.90 m.
SILNIKI GŁÓWNE:
1 maszyna parowa podwójnego rozprężania 2 cylindrowa prod. J. W. Klawitter, Danzig. 1892r.;moc:220 KM.
PĘDNIK:tylnokołowiec;PRĘDKOŚĆ:18 km/godz.,ZAŁOGA:7 ludzi.

PRZEBIEG SŁUŻBY:

1892: KAISERIN AUGUSTE VICTORIA: - Verein Wartheschiffer,Posen.{D}
1919: KRASZEWSKI - Warszawskie Towarzystwo Transportu i Żeglugi,Warszawa.{PL}
1920.VIII: KRASZEWSKI - Flotylla Wiślana.{PL}
miał być uzbrojony w dwa działa 75 mm wcielony do Flotylli Rezerwowej
1920.X.:KRASZEWSKI -Warszawskie Towarzystwo Transportu i Żeglugi,Warszawa.{PL}
1924: KRASZEWSKI - Zjednoczone Warszawskie Towarzystwo Transportu i Żeglugi Polskiej S.A., Warszawa.{PL}
1927: KRASZEWSKI - Polska Żegluga Rzeczna”Vistula” Spzoo, Warszawa.{PL}
193. : ŻUBR - Spółdzielnia Transportowa Oszczędnościowa”Wisła” GmbH,Danzig.Agentura w Toruniu.{PL}
1939.IX: ŻUBR - Haupttreuhandstelle Ost,Danzig.{D}
1940: LESLAU II - Karl Marks,Danzig.{D}
1945.III: - Uszkodzony pozostał w Gdańsku kapitan statku Linz Stefan przemalował nazwę niemiecką na przedwojenną polską aby nie dopuścić do przejęcia go przez sovietów, w kwietniu przejęty przez Komisarza d/s Żeglugi Śródlądowej. Skierowany do Stoczni Nr 1 w Gdańsku.
1946: ŻUBR - Polska Żegluga Państwowa, Bydgoszcz. {PL}
1948: ŻUBR - Państwowa Żegluga na Wiśle.Oddział w Bydgoszczy.{PL}
1949: ŻUBR - Państwowa Żegluga Środlądowa, Ekspozytura w Bydgoszczy. {PL}
1951: DRWĘCA - P.P Żegluga na Wiśle.Ekspozytura w Bydgoszczy.{PL}
1954: - Remont kapitalny.
1956: DRWĘCA - P.P. Bydgoska Żegluga na Wiśle, Bydgoszcz.{PL}
1964: DRWĘCA - P.P.Żegluga Bydgoska,Bydgoszcz.{PL}
1971: - wycofany.
1974: - złomowany.
porównajcie moje dane i P Prosnaka
W.DANIELEWICZ
Awatar użytkownika
W.Danielewicz
Posty: 692
Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: W.Danielewicz »

Acha zapomniałem dodać że w 1917 Kaiserin Auguste Victoria był w FECH w Konigsberg. Przez marynarzy "DRWĘCA" przezywana była 'krzywa Frania'
W.DANIELEWICZ
karolk

Post autor: karolk »

ciekawe jaka cecha statku, powodowała tak niepochlebny przydomek, trochę pływałem na Wiśle zawodowo i unikalnie takie przydomki nadawano statkom :) chociaż czasami wynikały one z cech załogi, a nie statku.
ODPOWIEDZ