Maciej Franz "Amerykańskie lotniskowce LEXINGTON i SARA

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: crolick, Marmik

MiKo
Admin FOW
Posty: 4041
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Post autor: MiKo »

Panie Macieju,

Niech się Pan tak na nas nie obrusza. Na tym forum jest sporo osób z dużym temperamentem i czesto różne dyskusje przybierają z czasem mocno osobisty charakter - nad czym wszyscy chyba bolejemy. Tak jest jednak uroda internetowych foumów.
Każdy ma jakieś sympatie osobiste i antypatie. Zawsze można się omijać szerkim łukiem ;) Byłoby jedank fajnie gdyby Pan tu czasem zaglądał.

Pozdrawiam

PS
Jesli chodzi o pomyłkę Andrzeja - to pewnie chodzi o to:

"....Co do reszty to jak powrócę do aktywności we wrzęsniu, to ....
Książka o LEXINGTONACH nie tylko jest dobra, jej część o technice oparta jest o najlepsze amerykańskie źródła i literaturę, no ale cóż Pan mocium Panie zawsze, oc lat wiesz więcej."

Strona 14 wątku "Nowe ksiązki i czasopisma"
radar1

Post autor: radar1 »

Mam pytanie do cz.2 pracy pana Grzegorz Nowaka ale nıe tylko

Na stronie 45 widnieje zdjęcie Sary z prostokątnym podnosnikiem samolotów na wysokości nadbudówki. W tym miejscu wcześniej znajdowały się dwa podnosniki (na str. 41 z 1944 jeszcze jest stary szeroki podnośnik). Kiedy nastąpiła modernizacja?

Równiez na tym zdjęciu pojawiła na wysokości komina platforma pokladu lotniczego po lewj stronie wystająca poza obrys pokładu, Do czego słuzyła ?

Ponawiam pytanie. Czy używano w 42 podnośnika rufowego do nowych typów samolotów (F4F3, SBD, TBD}

Najwazniejsze. czy ıstnieje opis procedury startu grupy lotniczej lotn. typu LEX.
Wiemy. ze Lex mıal problemy z wyslaniem wspolnego uderzenia podczas bıtw CORAL SEA. Ile samolotow mıescil hangar. ile bylo podwieszonych.


Ja już wróciłem z urlopu, więc proszę kogolwiek o odpowiedź na pytania
karolk

Post autor: karolk »

o, po polskiemu gada, nie sTurczył się :lol: szkoda, że nie mogem you odpowiedzieć, bo akurat poruszyłeś temat interesujący wszystkich, tylko nie mnie... :(
karolk

Post autor: karolk »

http://karolkeane.webpark.pl/bozytelegram.html dla pana Macieja specjalnie od tych wspomnianym młodzieńców, którzy wcale nie gorszą się literówkami, bo tym bardziej szukają... ;)
radar1

Post autor: radar1 »

[quote="radar1"]Mam pytanie do cz.2 pracy pana Grzegorz Nowaka ale nıe tylko

Na stronie 45 widnieje zdjęcie Sary z prostokątnym podnosnikiem samolotów na wysokości nadbudówki. W tym miejscu wcześniej znajdowały się dwa podnosniki (na str. 41 z 1944 jeszcze jest stary szeroki podnośnik). Kiedy nastąpiła modernizacja?

Równiez na tym zdjęciu pojawiła na wysokości komina platforma pokladu lotniczego po lewj stronie wystająca poza obrys pokładu, Do czego słuzyła ?

Ponawiam pytanie. Czy używano w 42 podnośnika rufowego do nowych typów samolotów (F4F3, SBD, TBD}

Najwazniejsze. czy ıstnieje opis procedury startu grupy lotniczej lotn. typu LEX.
Wiemy. ze Lex mıal problemy z wyslaniem wspolnego uderzenia podczas bıtwy CORAL SEA. Ile samolotow mıescil hangar. ile bylo podwieszonych.


Może się przypierniczam, ale od Miko pożyczyłem pracę Grzegorza Nowak vol.2 i przez 2 tyg. gryzłem te kilkadziesiąt stron. Proszę więc autorów, forumowiczów, kogokolwiek o odpowiedź na moje pytania

pozdrawiam
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4487
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

Ja sie nie znam. Wim tyle, co w xiazkach tego typu. Dlatego dla mnie jest wazne, zeby byly one wysokiej jakosci.
Ostatnio zmieniony 2004-09-22, 17:00 przez SmokEustachy, łącznie zmieniany 1 raz.
Andrzej J.
Posty: 1094
Rejestracja: 2004-01-06, 02:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Andrzej J. »

No własnie wysokiej...
radar1

Post autor: radar1 »

radar1 pisze:
radar1 pisze:Mam pytanie do cz.2 pracy pana Grzegorz Nowaka ale nıe tylko

Na stronie 45 widnieje zdjęcie Sary z prostokątnym podnosnikiem samolotów na wysokości nadbudówki. W tym miejscu wcześniej znajdowały się dwa podnosniki (na str. 41 z 1944 jeszcze jest stary szeroki podnośnik). Kiedy nastąpiła modernizacja?

Równiez na tym zdjęciu pojawiła na wysokości komina platforma pokladu lotniczego po lewj stronie wystająca poza obrys pokładu, Do czego słuzyła ?

Ponawiam pytanie. Czy używano w 42 podnośnika rufowego do nowych typów samolotów (F4F3, SBD, TBD}

Najwazniejsze. czy ıstnieje opis procedury startu grupy lotniczej lotn. typu LEX.
Wiemy. ze Lex mıal problemy z wyslaniem wspolnego uderzenia podczas bıtwy CORAL SEA. Ile samolotow mıescil hangar. ile bylo podwieszonych.


Może się przypierniczam, ale od Miko pożyczyłem pracę Grzegorza Nowak vol.2 i przez 2 tyg. gryzłem te kilkadziesiąt stron. Proszę więc autorów, forumowiczów, kogokolwiek o odpowiedź na moje pytania

pozdrawiam
Zajęło mi to trochę czasu ale już wiem.

Lotniskowce typu Lex korzystały z jednego przedniego podnośnika. Stąd operacje lotnicze na tych L były wielce skomplikowane. Wysłanie skoordynowanego ataku kilkudziesięciu sam. było po prostu niemozliwe.
Wprowadzenie Avengerów było kolejnym problemem. Zw względu na masę winda mogła podnośic zaledwie jeden TBD na raz.

Podczas remont 44 SARA dostaje dwa podnośniki z Essexów i Kamikadze pod Okinawą załatwia jeden z nich. Stad ponownie z jednym czynnym zostaje odstawiona do drugiej linii
ODPOWIEDZ