Adas, niestety jeszcze nie te lata. Silniki okretowe Cegielski rozpoczal produkowac dopiero w polowie lat 50 XX wieku. Przed wojna pozostawal wiec import lub licencja dla Panstwowych Zakladow Inzynierii.Adaś Wysłany: Sro Sty 04, 2006 22:13 Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Silniki lotnicze to może nie, ale Cegielski i Chrzanów miały duże doświadczenie w budowie diesli sporej mocy i to nawet okrętowych (Cegielski).
Pozdrawiam.
Majac ustalona wielkosc kadluba i badajac jego model mozna oszacowac zapotrzebowanie na moc i wtedy dopiero dobrac silnik. Przyjmujac naped sruba o stalym skoku; niedoszacowanie spowoduje ze okret nigdy nie osiagnie zakladanej predkosci. Przeszacowanie natomiast spowoduje, ze silnik nie osiagnie nominalnej predkosci obrotowej (albo ja raz osiagnie i potem prawdopodobnie bardzo dluga stocznia)
