"Fascynacja" Normandem czyli patent na średnie OP

Wszelkie tematy związane z PMW

Moderatorzy: crolick, Marmik

radar
Posty: 427
Rejestracja: 2004-01-13, 15:29

"Fascynacja" Normandem czyli patent na średnie OP

Post autor: radar »

Czytam sobie GRYFA Borowiaka i jest zapis, że budowano go równolegle z OP Junon klasy Almiraute. Pisałem o tym typie apropos alternatyw dla KP klasy Orzeł.

1. Odpowiednia stocznia specjalizująca sie w OP
2. Kredyt z Francji
3. Bdobry projekt OP na akwen Bałtyku 660t 14,5/9,5
4. świetne uzbrojenie ofensywne 8-9 wt

Trzeba było tylko decydować. Za 21 mln zł mogliśmy "kupić" ze 4 OP tej klasy.Nieprawdaż ?
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Re: "Fascynacja" Normandem czyli patent na średnie

Post autor: Mitoko »

radar pisze:Trzeba było tylko decydować. Za 21 mln zł mogliśmy "kupić" ze 4 OP tej klasy.Nieprawdaż ?
Tyle to chyba kosztowały 2 Orły - więc jak chcesz kupić za nie 4 OP po 660 ts ??
radar
Posty: 427
Rejestracja: 2004-01-13, 15:29

Re: "Fascynacja" Normandem czyli patent na średnie

Post autor: radar »

Mitoko pisze:
radar pisze:Trzeba było tylko decydować. Za 21 mln zł mogliśmy "kupić" ze 4 OP tej klasy.Nieprawdaż ?
Tyle to chyba kosztowały 2 Orły - więc jak chcesz kupić za nie 4 OP po 660 ts ??
Francuskie stocznie były btanie, a przeciez mogliśmy kupowac w oparciu o kredyt przy budowie w tej stoczni. 21 mln użyłem dla orientacji.
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Re: "Fascynacja" Normandem czyli patent na średnie

Post autor: Mitoko »

radar pisze:Francuskie stocznie były btanie, a przeciez mogliśmy kupowac w oparciu o kredyt przy budowie w tej stoczni. 21 mln użyłem dla orientacji.
A brzmi to jak po raz kolejny teza że za jeden większy można było kupić 2 mniejsze OP
radar
Posty: 427
Rejestracja: 2004-01-13, 15:29

Re: "Fascynacja" Normandem czyli patent na średnie

Post autor: radar »

Mitoko pisze:
radar pisze:Francuskie stocznie były btanie, a przeciez mogliśmy kupowac w oparciu o kredyt przy budowie w tej stoczni. 21 mln użyłem dla orientacji.
A brzmi to jak po raz kolejny teza że za jeden większy można było kupić 2 mniejsze OP
Niezręcznośc z mej strony
W 26 miało byc 9 OP i brakowało 6 OPt. Nie było kasy, więc aby zbudowac 6OP musiały być to okręty tanie i co najwyżej średnie. Majac gotowy i sprawdzony,
dotknięty
projekt OP Junon podczas budowy Gryfa można było zamówić w 35 r 4-6 OP.

Dodatkowo projekt nowych N z Francji był w mojej opinii świetny i byśmy dysponowali całością floty made in France, podczas gdy mieliśmy made i EU
ODPOWIEDZ