Czytam sobie GRYFA Borowiaka i jest zapis, że budowano go równolegle z OP Junon klasy Almiraute. Pisałem o tym typie apropos alternatyw dla KP klasy Orzeł.
1. Odpowiednia stocznia specjalizująca sie w OP
2. Kredyt z Francji
3. Bdobry projekt OP na akwen Bałtyku 660t 14,5/9,5
4. świetne uzbrojenie ofensywne 8-9 wt
Trzeba było tylko decydować. Za 21 mln zł mogliśmy "kupić" ze 4 OP tej klasy.Nieprawdaż ?
"Fascynacja" Normandem czyli patent na średnie OP
Re: "Fascynacja" Normandem czyli patent na średnie
Tyle to chyba kosztowały 2 Orły - więc jak chcesz kupić za nie 4 OP po 660 ts ??radar pisze:Trzeba było tylko decydować. Za 21 mln zł mogliśmy "kupić" ze 4 OP tej klasy.Nieprawdaż ?
Re: "Fascynacja" Normandem czyli patent na średnie
Francuskie stocznie były btanie, a przeciez mogliśmy kupowac w oparciu o kredyt przy budowie w tej stoczni. 21 mln użyłem dla orientacji.Mitoko pisze:Tyle to chyba kosztowały 2 Orły - więc jak chcesz kupić za nie 4 OP po 660 ts ??radar pisze:Trzeba było tylko decydować. Za 21 mln zł mogliśmy "kupić" ze 4 OP tej klasy.Nieprawdaż ?
Re: "Fascynacja" Normandem czyli patent na średnie
A brzmi to jak po raz kolejny teza że za jeden większy można było kupić 2 mniejsze OPradar pisze:Francuskie stocznie były btanie, a przeciez mogliśmy kupowac w oparciu o kredyt przy budowie w tej stoczni. 21 mln użyłem dla orientacji.
Re: "Fascynacja" Normandem czyli patent na średnie
Niezręcznośc z mej stronyMitoko pisze:A brzmi to jak po raz kolejny teza że za jeden większy można było kupić 2 mniejsze OPradar pisze:Francuskie stocznie były btanie, a przeciez mogliśmy kupowac w oparciu o kredyt przy budowie w tej stoczni. 21 mln użyłem dla orientacji.
W 26 miało byc 9 OP i brakowało 6 OPt. Nie było kasy, więc aby zbudowac 6OP musiały być to okręty tanie i co najwyżej średnie. Majac gotowy i sprawdzony,
projekt OP Junon podczas budowy Gryfa można było zamówić w 35 r 4-6 OP.dotknięty
Dodatkowo projekt nowych N z Francji był w mojej opinii świetny i byśmy dysponowali całością floty made in France, podczas gdy mieliśmy made i EU