jesli ktos zdazy dzis na 7-ma do portu w Gdyni.. (warto ;)

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

jesli ktos zdazy dzis na 7-ma do portu w Gdyni.. (warto ;)

Post autor: polsteam »

- niech idzie z aparatem fotograficznym na Ostroge Pilotów (pod kapitanat portu) w Gdyni...

po 7:00 (przypuszczalnie kilkanascie minut po 7-mej) bedzie tam niezly widok do uwiecznienia albo przynajmniej obejrzenia...
Awatar użytkownika
Toff
Posty: 220
Rejestracja: 2005-11-03, 23:22
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Toff »

Co takiego było tam do obejrzenia?
Gość

Post autor: Gość »

no właśnie co tam było
Gość

Post autor: Gość »

Anonymous pisze:no właśnie co tam było

udostepnie chyba dzis wieczorem fotki - 300-tysiecznik - rzadki widok w Gdyni
Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

fotki

Post autor: polsteam »

czas obecnosci / dostepnosci galerii na serwerze bedzie ograniczony...

http://www.greenet.pl/piosta/front/
Piotr S.

Post autor: Piotr S. »

a może ktoś ma fotki innych statków rekordzistów z naszych portów i stoczni
Piotr S.

Post autor: Piotr S. »

a może ktoś ma fotki innych statków rekordzistów z naszych portów i stoczni
Stettiner

Post autor: Stettiner »

Piotr S. pisze:a może ktoś ma fotki innych statków rekordzistów z naszych portów i stoczni
Prosze bardzo.
http://www.maritime.com.pl/galeria_arch ... wod_bowsea
Wodowanie "Bow Sea" - jeden z serii największych na świecie chemikaliowców ze stali duplex-owej - oczywiście ze Szczecina :-) .
[/code]
Jarbla
Posty: 98
Rejestracja: 2005-08-06, 17:19

Post autor: Jarbla »

A po co ten 300-stutysięcznik do nas przypłynął? Sądząc po zanurzeniu przybył bez ładunku, a eksporterem ropy (chyba :D ) nie jesteśmy. Czyżby więc na remont??

Pozdrawiam
Gość

Post autor: Gość »

Jarbla pisze:A po co ten 300-stutysięcznik do nas przypłynął? Sądząc po zanurzeniu przybył bez ładunku, a eksporterem ropy (chyba :D ) nie jesteśmy. Czyżby więc na remont??

Pozdrawiam

remont...

podobno tylko tego wygietego / nadlamanego masztu na dziobie...
Adam
Posty: 1774
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Post autor: Adam »

Anonymous pisze: remont...

podobno tylko tego wygietego / nadlamanego masztu na dziobie...
Tak, ale po remoncie idzie do Portu Północnego gdzie bedzie ładował ropę. Wbrew pozorom sporo rosyjskiej ropy płynie w eksporcie przez PP. I to idzie tak duzymi tankowcami - głownie do Chin.
Co ciekawe - tak duży tankowiec może załadować tylko do połowy, bo nie wejdzie w cieś. duńskie, więc drugi mniejszy ładuje drugą część i w jakimś fiordzie przeładowuje na dużego.
Awatar użytkownika
RyszardL
Posty: 2937
Rejestracja: 2004-05-18, 13:58
Lokalizacja: Perth, Australia

Post autor: RyszardL »

Adam pisze:
Anonymous pisze: remont...

podobno tylko tego wygietego / nadlamanego masztu na dziobie...
Tak, ale po remoncie idzie do Portu Północnego gdzie bedzie ładował ropę. Wbrew pozorom sporo rosyjskiej ropy płynie w eksporcie przez PP. I to idzie tak duzymi tankowcami - głownie do Chin.
Co ciekawe - tak duży tankowiec może załadować tylko do połowy, bo nie wejdzie w cieś. duńskie, więc drugi mniejszy ładuje drugą część i w jakimś fiordzie przeładowuje na dużego.

To jest ciekawa opracja z tym przeładunkiem i problem nie jest oczywiście nowy, ale intersujące jest też czy są jakieś plany pogłębienia toru wodnego, żeby wreszcie skończyć z prowizorką. :wink:
UWAGA!
Od 2024 konto prowadzone przez Żonę RyszardaL (Małgorzatę).

====================

http://www.flotyllerzeczne.aq.pl/
http://www.biuletyn2008.republika.pl
"Demokracja to najgorszy z ustrojów - rządy hien nad osłami" Arystoteles
Adam
Posty: 1774
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Post autor: Adam »

To nie kwestia portu. Nasze "Zawraty" były określane jako balti-maxy, a miały o połowę mniejszą nośność niż Front Page. Po prostu statek o większym zanurzeniu nie przejdzie przez cieśniny duńskie, a każdy który przejdzie wejdzie i do PP. Dodatkowo jest chyba przepis określający maksymalną ilość ładunku ropy na tankowcu wpływającym na Bałtyk - to jest chyba coś koło 140 tys ton, czyli tyle ile może przewieźć balti-max.
Dlatego normalnie używa się maksymalnie tylko takich tankowców. 300 tys używa się tylko do eksportu na tak dalekie odległości jak do Chin i wówczas opłacalny jest dolichtunek poza Bałtykiem. Robi się to chyba tylko w Gdańsku i robi to spółka J&S. Tak czy inaczej trzystutysięczniki w Porcie Północnym to chyba największe statki ładujące na Bałtyku.
ODPOWIEDZ