jesli ktos zdazy dzis na 7-ma do portu w Gdyni.. (warto ;)
jesli ktos zdazy dzis na 7-ma do portu w Gdyni.. (warto ;)
- niech idzie z aparatem fotograficznym na Ostroge Pilotów (pod kapitanat portu) w Gdyni...
po 7:00 (przypuszczalnie kilkanascie minut po 7-mej) bedzie tam niezly widok do uwiecznienia albo przynajmniej obejrzenia...
po 7:00 (przypuszczalnie kilkanascie minut po 7-mej) bedzie tam niezly widok do uwiecznienia albo przynajmniej obejrzenia...
fotki
czas obecnosci / dostepnosci galerii na serwerze bedzie ograniczony...
http://www.greenet.pl/piosta/front/
http://www.greenet.pl/piosta/front/
Prosze bardzo.Piotr S. pisze:a może ktoś ma fotki innych statków rekordzistów z naszych portów i stoczni
http://www.maritime.com.pl/galeria_arch ... wod_bowsea
Wodowanie "Bow Sea" - jeden z serii największych na świecie chemikaliowców ze stali duplex-owej - oczywiście ze Szczecina

[/code]
Tak, ale po remoncie idzie do Portu Północnego gdzie bedzie ładował ropę. Wbrew pozorom sporo rosyjskiej ropy płynie w eksporcie przez PP. I to idzie tak duzymi tankowcami - głownie do Chin.Anonymous pisze: remont...
podobno tylko tego wygietego / nadlamanego masztu na dziobie...
Co ciekawe - tak duży tankowiec może załadować tylko do połowy, bo nie wejdzie w cieś. duńskie, więc drugi mniejszy ładuje drugą część i w jakimś fiordzie przeładowuje na dużego.
Adam pisze:Tak, ale po remoncie idzie do Portu Północnego gdzie bedzie ładował ropę. Wbrew pozorom sporo rosyjskiej ropy płynie w eksporcie przez PP. I to idzie tak duzymi tankowcami - głownie do Chin.Anonymous pisze: remont...
podobno tylko tego wygietego / nadlamanego masztu na dziobie...
Co ciekawe - tak duży tankowiec może załadować tylko do połowy, bo nie wejdzie w cieś. duńskie, więc drugi mniejszy ładuje drugą część i w jakimś fiordzie przeładowuje na dużego.
To jest ciekawa opracja z tym przeładunkiem i problem nie jest oczywiście nowy, ale intersujące jest też czy są jakieś plany pogłębienia toru wodnego, żeby wreszcie skończyć z prowizorką.

UWAGA!
Od 2024 konto prowadzone przez Żonę RyszardaL (Małgorzatę).
====================
http://www.flotyllerzeczne.aq.pl/
http://www.biuletyn2008.republika.pl
"Demokracja to najgorszy z ustrojów - rządy hien nad osłami" Arystoteles
Od 2024 konto prowadzone przez Żonę RyszardaL (Małgorzatę).
====================
http://www.flotyllerzeczne.aq.pl/
http://www.biuletyn2008.republika.pl
"Demokracja to najgorszy z ustrojów - rządy hien nad osłami" Arystoteles
To nie kwestia portu. Nasze "Zawraty" były określane jako balti-maxy, a miały o połowę mniejszą nośność niż Front Page. Po prostu statek o większym zanurzeniu nie przejdzie przez cieśniny duńskie, a każdy który przejdzie wejdzie i do PP. Dodatkowo jest chyba przepis określający maksymalną ilość ładunku ropy na tankowcu wpływającym na Bałtyk - to jest chyba coś koło 140 tys ton, czyli tyle ile może przewieźć balti-max.
Dlatego normalnie używa się maksymalnie tylko takich tankowców. 300 tys używa się tylko do eksportu na tak dalekie odległości jak do Chin i wówczas opłacalny jest dolichtunek poza Bałtykiem. Robi się to chyba tylko w Gdańsku i robi to spółka J&S. Tak czy inaczej trzystutysięczniki w Porcie Północnym to chyba największe statki ładujące na Bałtyku.
Dlatego normalnie używa się maksymalnie tylko takich tankowców. 300 tys używa się tylko do eksportu na tak dalekie odległości jak do Chin i wówczas opłacalny jest dolichtunek poza Bałtykiem. Robi się to chyba tylko w Gdańsku i robi to spółka J&S. Tak czy inaczej trzystutysięczniki w Porcie Północnym to chyba największe statki ładujące na Bałtyku.