Francuskie awiza Biche/Antilope

Okręty Wojenne do 1905 roku

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6841
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Jedno pytanie jest nadal intrygujace :
Kto zbudaowal OCEAN i MEDITARRANEE
W Paimboeuf jak na razie znalazlem byly 2 stocznie :
- Baudet
- Crucy
wg:
http://dossiersmarine.free.fr/k_cn1.html
Krzysztof Gerlach
Posty: 4482
Rejestracja: 2006-05-30, 08:52
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Krzysztof Gerlach »

Wracając jednak na chwilę jeszcze do głównego wątku.
Niewątpliwie Roberts nie jest jedynym sądzącym, że w 1858 katastrofie uległo Antilope z 1855/56. Oprócz zacytowanej przez Ciebie strony, taką interpretację daje też właśnie dossiersmarine.
Ale liczba opowiadających się za daną wersją nic nie znaczy.
Dla równowagi mogę powiedzieć, że zajmujący się tą samą katastrofą Francis Dousset nie miał żadnej wątpliwości, że chodziło o Antilope z 1844. Ponadto zamiast mapki daje arcyciekawe zdjęcie centralnego fragmentu wraka wystającego nad wodę przy odpływie. Brodzi tam jakiś facet. Trudno określić precyzyjnie skalę, bo miejsce jego stóp można ocenić tylko na podstawie miejsca kolan, nie mam zielonego pojęcia, czy gość był olbrzymem czy karzełkiem, a koła napędowe i wał korbowy przedstawiono nie całkiem en face. Skrócenie nie jest jednak poważne, a jeśli założymy przeciętną wysokość mężczyzny, to wyjdzie nam szerokość całkowita zdecydowanie bliższa około 10 metrom, jakie miała Antilope z 1844, niż 11 metrom jakie charakteryzowały (wg Robertsa) Antilope z 1855. Chociaż zdjęcie mogło być (i pewnie było) wykonane wiele lat po katastrofie, to zarazem CAŁKOWITY brak kadłuba poza żelaznymi elementami napędu każe się zastanawiać, czy nie był on przypadkiem drewniany.
Krzysztof Gerlach
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6841
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Parowce zbudowane w Paimbeouf

[table]
[mrow]Shipyard [col]Year[col] Name [col] T [col] nhp [col]Engine[col]Owner,etc[col]Fates

[row]
Hubert & Baudet
[col] 1823
[col] NANTAIS
[col]
[col]10
[col] Fawcett & Co (10)
[col] (9)Nantes - Paimbeouf
[col]

[row]
Hubert & Baudet
[col] 1823
[col] ANGEVIN
[col]
[col]10
[col] ]Fawcett & Co (10)
[col](9 )Nantes - Paimbeouf
[col]

[row]
Hubert & Baudet
[col] 1824
[col] REMORQUER
[col]
[col]40
[col] (4) Barnes & Miller
[col]Nantes - Paimbeouf - tow boat
[col]

[row]
Hubert & Baudet
[col] 1828
[col] RIVERAIN No.1
[col]
[col]20
[col]Barnes & Miller
[col](2) Nantes - Paimbeouf
[col]explosion 20.01.1842 (6)

[row]
Hubert & Baudet
[col] 1830
[col] RIVERAIN No.2
[col]
[col]16
[col]Fawcett & Co (5)
[col](2) Nantes - Paimbeouf
[col] (1)(6)

[row]
Dronault Freres , Nantes
[col] 1832
[col] RIVERAIN No.3
[col]
[col]12
[col]Mamby & Co., (3)
[col](2) Nantes - Paimbeouf
[col] (1) (6)

[row]
[col] 1834
[col] OCEAN
[col]160
[col]120
[col]Maudslay
[col](8) Marseilles & Carthagena
[col]12.1844 Navy (7)

[row]
[col] 1834
[col] MEDITARRANEAN
[col]160
[col]120
[col]Maudslay
[col](8) Marseilles & Carthagena
[col]12.Navy (7)

[row] Baudet
[col] 1847
[col] RUSE
[col]150/ 295
[col]sail
[col]-
[col]
[col] Navy

[row] Baudet
[col] 1851
[col] VILLE DE PARIS
[col]1000
[col]training frigate
[col]-
[col]
[col] Navy


[/table]

(1) listed No.3 owned by Cossin & Leroy engined by Fawcett built 1827
(2) Ste des Riverains du Bas de la Loire, Cassin et Leroy
(3) engine freom FRANCAIS (1823) owned by Siffait & Vince
(4) Siffait & Vince
(5)engine ordered 18.5.29 by Dan. Willink, Liverpool 16nhp for Nantes
(6) After tht explosion company ceased
(7) http://www.shipscribe.com/marvap/620d.html
(8) Accordingly to Dr. P.Bois owners
1834 MMe Regny
1838 MMe Bernaday
12.1844 sold to Navy
(9) Compagnie Tranchevent
1825 Cie Boitard et fills (cie francaise)
1826 Cie Hoyleau et Cie
(10) ordered 20.12.1822 by Daniel Strobel, Esq., Nantz for Nantz & Angers.steamers 10nhp.
Stobel was american conslu in Nantes

http://classes.belem44.free.fr/guemene/site Belem/les_chantiers.htm
Baudet : Crée en 1790, il existe à Paimboeuf vers 1817 , en 1852 un second chantier est installé sur l'île Gloriette. Après interruption de 1859 à 1867 le chantier Baudet fils et J Croiset réapparaît à Paimboeuf et à Saint-Nazaire jusqu'en 1906
Ostatnio zmieniony 2010-12-10, 16:35 przez AvM, łącznie zmieniany 1 raz.
Krzysztof Gerlach
Posty: 4482
Rejestracja: 2006-05-30, 08:52
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Krzysztof Gerlach »

Oba parowce o nie znanej stoczni sprzedano (bezpośrednio przed pozyskaniem przez marynarkę wojenną) tej samej osobie. Pani de Régny była z domu panną Bernadac (nie Bernaday), o czym informuje – z innymi ciekawymi szczegółami – strona powołująca się wyłącznie na tegoż Paula Bois ;) , a mianowicie: flagspot.net/flags/fr~hfrbc.html
Krzysztof Gerlach
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6841
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Paula Bois
Doktora!

Poznalem go kiedys osobiscie w Hamburgu.
Mowi po angielsku :-)

Gdyby ktos znalazl jakies,. chociazby szczatkowe listy , spisy francuskich handlowych parowcoe, bede wdzieczny. W Bibliotece PAN w Gdansku jest np spis parowcow z Le Havre z 1849 roku, Nie ma stoczni, ale sa budowniczowie maszyn. Moze ktso ma dostep do starych Bureau Veritas, ja mam tylko notatkii.

jestem prawie pewny ze te parowce zbudowal Hubert & Baudet .
Znalazlem w jakiejs encyklopedii z 1830 roku , ze byla tam tylko jedna stocznia.
Mam planik Paimbeouf z 1810, ale jeszcze nie ma tam tej stoczni.
ODPOWIEDZ