Takiego zdarzenia nie było na Zatoce Gdańskiej od dawna: statek, pełen importowanego węgla, zmierzający z USA do portu w Gdyni, ugrzązł na mieliźnie w odległości około 3 kilometrów od celu podróży. Wczoraj od rana usiłowano sprowadzić kolosa z płycizny.
- Na mieliznę wszedł "Fu Min", pływający pod banderą panamską - mówi kpt. ż.w. Wojciech Oziemski, kapitan portu Gdynia. - Załoga składa się z Chińczyków. "Fu Min" to masowiec, ma w swych ładowniach 63 tysiące ton węgla. Mierzy 226 metrów długości, a zanurzony jest na 12,7 metra. Przypłynął do nas z portu Mobile w USA. Na szczęście, nie zagraża żegludze.
Nie wiadomo, jaka jest przyczyna tego zdarzenia. Być może doszło do zmiany głębokości w rejonie toru wejściowego z morza do portu w Gdyni, wskutek oddziaływania prądów morskich albo wirów wody, spowodowanych przez śruby napędowe dużych jednostek.
Ściągnięcie masowca z mielizny może kosztować kilkanaście tysięcy euro - ocenia Cezary Gumiński, agent statku. - Do tej pracy potrzeba aż 5 holowników. Będziemy wyjaśniać powody awarii. Według map, tor podejściowy do Gdyni powinien mieć 14 metrów głębokości.
Statek miał wczoraj przycumować przy nabrzeżu Holenderskim w Gdyni, by wyładować węgiel przeznaczony dla polskiego odbiorcy.
Kazimierz Netka - NaszeMiasto.pl
http://gdynia.naszemiasto.pl/wydarzenia/963839.html
Kolos na mieliźnie
Kolos na mieliźnie
Za dzień, za dwa, za noc, za trzy choć nie dziś...
Za noc, za dzień doczekasz się, wstanie świt...
Za noc, za dzień doczekasz się, wstanie świt...
O by sie szum nie zrobił , że to wegiel z importu być może dlatego tak cicho o tym , bo zaraz sie znajdzie ktoś kto zrobi to co było pare lat temu z firmą Halex z Elbląga , która importowała wegiel barkami do Elbląga.
Gdzie w tym wypadku politycy podjeli decyzje aby ratować polskie wydobycie wprowadzając wysokie cła na importowany rosyjski węgiel , co doprowadziło do upadku polskiego importera .
A tak swoją drogą czy ten statek http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=773607
dalej tkwi na mieliżnie?
Gdzie w tym wypadku politycy podjeli decyzje aby ratować polskie wydobycie wprowadzając wysokie cła na importowany rosyjski węgiel , co doprowadziło do upadku polskiego importera .
A tak swoją drogą czy ten statek http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=773607
dalej tkwi na mieliżnie?
- dessire_62
- Posty: 2033
- Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
- Lokalizacja: Głogów Małopolski
Piotr S. pisze:A tak swoją drogą czy ten statek dalej tkwi na mieliżnie?
Ale sorry?dlaczego?Powinno być go widać.a pomocą tej strony nareście http://www.vesseltracker.com/en/gdansk/AreaMap.html
- dessire_62
- Posty: 2033
- Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
- Lokalizacja: Głogów Małopolski
może cos przeprojektowali software'owo w vesseltrackerze...
ale działa pod tym:
http://www.vesseltracker.com/en/Port/GDYNIA/Map.html
musisz pamiętac, że bezpłatny vesseltracker ma opoznienie - chyba 12 godzi, albo dobę...
jezeli chodzi o widocznośc statków i ich "znikanie" w AIS, to wiadomo, że widać statki w sasięgu VHF, bo takimi falami sygnały AIS ze statków trafiaja do stacji brzegowych, z których dane są wrzucane do takich vesseltrackerów i innych, podobnych..
ale działa pod tym:
http://www.vesseltracker.com/en/Port/GDYNIA/Map.html
musisz pamiętac, że bezpłatny vesseltracker ma opoznienie - chyba 12 godzi, albo dobę...
jezeli chodzi o widocznośc statków i ich "znikanie" w AIS, to wiadomo, że widać statki w sasięgu VHF, bo takimi falami sygnały AIS ze statków trafiaja do stacji brzegowych, z których dane są wrzucane do takich vesseltrackerów i innych, podobnych..