Pierwsze parowce Portugalii
-
- Posty: 806
- Rejestracja: 2004-05-28, 15:45
Na temat kolumbijskich parowców nagromadziło się dość na odrębny post. Pierwsze parowce był też w wątku na temat Nilu.
Zobaczmy więć co można zrobić z Portugalią
1. Pierwsze próby w Brazylii (1818)
2. Pierwsze dwa parowce na wodach europejskich - dwie jendostki angielskie z czasow wojny domowej, które?
3.Empresa Portuense de Navegacao a Vapor, zał. 1829
4.Companhia de Navegacao do Tejo e Sado, zał. 1838
5. franusko-portuigalska umowa o utworzeniu linii pasazerskiej, 1844
6.Companhia Uniao Mercantil, zlikwidowana 1864
7. Bailey & Letham, 1866
8.Companhia Lusitana
9.Companhia Insulana de Navegacao -1871
10. Empresa Nacional de Navegacao -1880
11.Mala Real Portuguesa (1888-1892)
Pod koniec XIX w. handlowa flota Portugalii liczyła 237 jednostek (42000DWT) w tym 25 jednostke oceanicznych (34000)
Zobaczmy więć co można zrobić z Portugalią
1. Pierwsze próby w Brazylii (1818)
2. Pierwsze dwa parowce na wodach europejskich - dwie jendostki angielskie z czasow wojny domowej, które?
3.Empresa Portuense de Navegacao a Vapor, zał. 1829
4.Companhia de Navegacao do Tejo e Sado, zał. 1838
5. franusko-portuigalska umowa o utworzeniu linii pasazerskiej, 1844
6.Companhia Uniao Mercantil, zlikwidowana 1864
7. Bailey & Letham, 1866
8.Companhia Lusitana
9.Companhia Insulana de Navegacao -1871
10. Empresa Nacional de Navegacao -1880
11.Mala Real Portuguesa (1888-1892)
Pod koniec XIX w. handlowa flota Portugalii liczyła 237 jednostek (42000DWT) w tym 25 jednostke oceanicznych (34000)
-
- Posty: 806
- Rejestracja: 2004-05-28, 15:45
-
- Posty: 806
- Rejestracja: 2004-05-28, 15:45
Nie odpowiem na wszytskie pytania,admiralcochrane pisze:OK, rozumiem, kazdy fragment bedzie mile widziany. Choc gdbym mial wybierać jakis szczególyn to jednak Włosi i Portugalia
ale ktore z tych portugalskich jest najbardziej trapiace,
Mi sie wydaje o zegludze tej mi cos brakuje.
4.Companhia de Navegacao do Tejo e Sado, zał. 1838
Jesli chodzi o Wlochy tez nie wiem co sie stalo z parowcem MONTE CHRISTO
jest chyba nawet w Lloydzie. Zubd Thompson, London , maszyny A.& J.Bath
-
- Posty: 806
- Rejestracja: 2004-05-28, 15:45
Znalazłem jeszcze przedsiębiorstwa:
"Vapores Lisbonenses" - na linii towarowej Lizbona-Seixal, Aldeia Galega, Trafaria i Cascai.
w 1865
Companhia Bornay
w 1865
parowce na linii Lizbona-Porto (armator?)
LUSITANA, LISBOA -
Pelna nazwa przesiębiorstwa założonego w 1838 r.:":
Companhia de navegação do Tejo e Sado por barcos movidos por vapôr
Niektóre ze statków firmy w 1851 r. (wg Revista Universal Lisbonense z 1851)
D. Henrique
Viriato - miano na nim zamontowac pierwszy kocioł okrętowy produkcji portugalskiej
"Vapores Lisbonenses" - na linii towarowej Lizbona-Seixal, Aldeia Galega, Trafaria i Cascai.
w 1865
Companhia Bornay
w 1865
parowce na linii Lizbona-Porto (armator?)
LUSITANA, LISBOA -
Pelna nazwa przesiębiorstwa założonego w 1838 r.:":
Companhia de navegação do Tejo e Sado por barcos movidos por vapôr
Niektóre ze statków firmy w 1851 r. (wg Revista Universal Lisbonense z 1851)
D. Henrique
Viriato - miano na nim zamontowac pierwszy kocioł okrętowy produkcji portugalskiej
Tych 2 jeszcze nie rozgrayzlem:
CONDE DO TOJAL
110nhp=9kts 4guns
1845 built in England for Ministerio da Fazenda
7.1845 acquired
1.9.1845 under Paulo Centurini with the British crew left London
2.9.1845 arrived Falmouth 51,5t draught 7ft
12.9.1845 arrived Tejo
1847 5 guns crew 39men
17.4.1856 disarmed
1860 BU ?
DUQUE DO PORTO
120-130nhp 5 guns 63 men
12.1845 acquired in England
16.2.1846 arrived Tejo, after 7 days voyage from London
18.2.1847 wrecked Douro Bar
CONDE DO TOJAL
110nhp=9kts 4guns
1845 built in England for Ministerio da Fazenda
7.1845 acquired
1.9.1845 under Paulo Centurini with the British crew left London
2.9.1845 arrived Falmouth 51,5t draught 7ft
12.9.1845 arrived Tejo
1847 5 guns crew 39men
17.4.1856 disarmed
1860 BU ?
DUQUE DO PORTO
120-130nhp 5 guns 63 men
12.1845 acquired in England
16.2.1846 arrived Tejo, after 7 days voyage from London
18.2.1847 wrecked Douro Bar
Ostatnio zmieniony 2009-02-05, 23:02 przez AvM, łącznie zmieniany 1 raz.
Francisco Cabral
"Naufragos e Acidentes Maritimos na Costa Portuguesa (1823-1986)" Lisabon 1987
11.7.1823 LUISTANO (1823) 242t Joao Baptista Angelo da Costa & Ca-
10.9.1823 RESTAURADOR LUISTANO (1822) 298t Joao Baptista Angelo da Costa & Ca-
1844 CHATHAM lost Figueira coasts
2.1847 DUQUE DO PORTO
29.3.1852 PORTO Empreza Portuguese de Nav. por Vapor
19.8.1855 CISNE (1853) 213t Empreza Portuguese de Nav. por Vapor
7.9.1858 QUINTA DO VESUVIO (1837) 302t Empreza Portuguese de Nav. por Vapor
27.7.1859 DUQUE DO PORTO (1853) 289t J.H.Andresen , Portuguese steamer
6.7.1874 RIO DOURO (1857) 237t Companhia Thetis
20.11.1875 INSULANO (1868) 877t Empresa Insulana de navigacao
29,12,1890 LUSITANIA (
"Naufragos e Acidentes Maritimos na Costa Portuguesa (1823-1986)" Lisabon 1987
11.7.1823 LUISTANO (1823) 242t Joao Baptista Angelo da Costa & Ca-
10.9.1823 RESTAURADOR LUISTANO (1822) 298t Joao Baptista Angelo da Costa & Ca-
1844 CHATHAM lost Figueira coasts
2.1847 DUQUE DO PORTO
29.3.1852 PORTO Empreza Portuguese de Nav. por Vapor
19.8.1855 CISNE (1853) 213t Empreza Portuguese de Nav. por Vapor
7.9.1858 QUINTA DO VESUVIO (1837) 302t Empreza Portuguese de Nav. por Vapor
27.7.1859 DUQUE DO PORTO (1853) 289t J.H.Andresen , Portuguese steamer
6.7.1874 RIO DOURO (1857) 237t Companhia Thetis
20.11.1875 INSULANO (1868) 877t Empresa Insulana de navigacao
29,12,1890 LUSITANIA (
The folowing passenger steamers served on River Tagus
All built England before 1844
TEJO 85t 80x16x3,5ft 30nhp
SERTORIO 120t 85x19x9ft 35nhp
DOM PEDRO 130tz 90x15x4ft 25nhp
John Scott & Sons, Greenock built 1839 154t
DOM HENRIQUE 120t 100x16x8ft 30nhp
As INFANTE DOM HENRIQUE John Scott & Sons, Greenock built 1839 154t
VIRIATO 85t 90x15x2ft 25nhp
Any ideas ?
All built England before 1844
TEJO 85t 80x16x3,5ft 30nhp
SERTORIO 120t 85x19x9ft 35nhp
DOM PEDRO 130tz 90x15x4ft 25nhp
John Scott & Sons, Greenock built 1839 154t
DOM HENRIQUE 120t 100x16x8ft 30nhp
As INFANTE DOM HENRIQUE John Scott & Sons, Greenock built 1839 154t
VIRIATO 85t 90x15x2ft 25nhp
Any ideas ?
Obydwa Lusitania Co., Lisbon :w 1865
parowce na linii Lizbona-Porto (armator?)
LUSITANA, LISBOA -
LISBOA (1860) iron paddle
John Reid & Co, Pt.Glasgow
296grt 134,5x22,9x11,7fth
engined: McNAb & Co., Glasgow 120nhp
LUSITANIA (1856) iron paddle
John Reid & Co, Pt.Glasgow
339grt 185,5x24x12th
engined: McNAb & Co., Glasgow 220nhp=15
1863 lengthened 394grt/220nrt 205x24x13ft
186 sold Brazilian Navy renamed BONIFACIO
-
- Posty: 806
- Rejestracja: 2004-05-28, 15:45
Conde do Tojal jest też u Esparteiro - szkuner, 5 dział, zbudowany w Nova de Gaia (portugalska nazwa czego?), od listopada 1846 mar. woj. port. rozbrojony w 1856 r.AvM pisze:Tych 2 jeszcze nie rozgrayzlem:
CONDE DO TOJAL
110nhp=9kts 4guns
1845 built in England for Ministerio da Fazenda
7.1845 acquired
1.9.1845 under Paulo Centurini with the British crew left London
2.9.1845 arrived Falmouth 51,5t draught 7ft
12.9.1845 arrived Tejo
1847 5 guns crew 39men
17.4.1856 disarmed
1860 BU ?
DUQUE DO PORTO
120-130nhp 5 guns 63 men
12.1845 acquired in England
16.2.1846 arrived Tejo, after 7 days voyage from London
18.2.1847 wrecked Douro Bar
Duque do Porto, bocznokołowiec, zbud. w Anglii, w 1846 w służbie sił rewolucyjnych z Porto.
Może być coś więcej w nabytym przez Ciebie wielotomowym dziele o Portugalskiej MraWoj?
Cos nie wierze, bo bylby to pierwszy parowiec budowy portugalskiej.Conde do Tojal jest też u Esparteiro - szkuner, 5 dział, zbudowany w Nova de Gaia (portugalska nazwa czego?), od listopada 1846 mar. woj. port. rozbrojony w 1856 r.
Zreszta maszyny musieli i tak z Anglii
Nie ma tam sa zyciorysy dowodcow i statkow.Duque do Porto, bocznokołowiec, zbud. w Anglii, w 1846 w służbie sił rewolucyjnych z Porto.
Może być coś więcej w nabytym przez Ciebie wielotomowym dziele o Portugalskiej MraWoj?
-
- Posty: 806
- Rejestracja: 2004-05-28, 15:45
Czy nazwa Lusitania jest OK? W fotokopii gazety z 1865 podana była nazwa Lusitana - czyli mieszkanka Luzytanii. CZy statek poszedł do Brazylii po 1865?AvM pisze:Obydwa Lusitania Co., Lisbon :w 1865
parowce na linii Lizbona-Porto (armator?)
LUSITANA, LISBOA -
LUSITANIA (1856) iron paddle
John Reid & Co, Pt.Glasgow
339grt 185,5x24x12th
engined: McNAb & Co., Glasgow 220nhp=15
1863 lengthened 394grt/220nrt 205x24x13ft
186 sold Brazilian Navy renamed BONIFACIO
-
- Posty: 806
- Rejestracja: 2004-05-28, 15:45
I słusznie- bo to powyżej to szkuner jst pod tą samą datą, właściwy zaś:AvM pisze:Cos nie wierze, bo bylby to pierwszy parowiec budowy portugalskiej.Conde do Tojal jest też u Esparteiro - szkuner, 5 dział, zbudowany w Nova de Gaia (portugalska nazwa czego?), od listopada 1846 mar. woj. port. rozbrojony w 1856 r.
Zreszta maszyny musieli i tak z Anglii
zbud. w Anglii, bocznokołowiec, 4 działa, 110 HP, , używany w służbie celnej
1856 rozbrojony.
Swoją drogą dziwne - dwa okręty tej samej nazwy slużące w tym samym przedziale czasowym