Trawler typu B-418

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6798
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Trawler typu B-418

Post autor: AvM »

7) Afala (Афала), nr budowy B-418/II/7
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/7, rozp. 29.VI.1973, wod. 15.I.1974, uk. 29.VI.1974
PRS 10365 --> od 1975: PRS 100365; IMO 7384364
charakterystyka w I.1975: 2468BRT, 1034NRT, 1685ton; 88.94(całk.)/85.60(rej.)×15.03×?m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10066, rok produkcji silnika 1973, 3600KM; 15.6w
29.VI.1974: Afala (Афала) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSJ; bandera: Bułgaria
Rejestr bugarski podaje:
21010 - nr rejestracyjny
2468BRT
1034NRT
1685ton;
88,94 (max)
15.03
9.40m D depth
5.40m d draught

8 ) Aurelia (Аурелия), nr budowy B-418/II/8
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/8, rozp. 31.VII.1973, wod. 13.II.1974, uk. 31.VIII.1974
PRS 10379 --> od 1975: PRS 100379; IMO 7384376
charakterystyka w I.1975: 2468BRT, 1034NRT, 1685ton; 88.88(całk.)/85.49(rej.)×15.02×?m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10108, rok produkcji silnika 1973, 3600KM; 15.2w
31.VIII.1974: Aurelia (Аурелия) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSK; bandera: Bułgaria
Rejestr bugarski podaje:
21042 - nr rejestracyjny
2468BRT
1034NRT
1685ton;
88,88 (max)
15.00
9.40m D depth
5.40m d draught
9) Alfeus (Алфеус), nr budowy B-418/II/9
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/9, rozp. 30.VIII.1973, wod. 13.III.1974, uk. 10.X.1974
PRS 10418 --> od 1975: PRS 100418; IMO 7384388
charakterystyka w I.1975: 2467BRT, 1033NRT, 1685ton; 88.86(całk.)/85.48(rej.)×15.03×?m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10114, rok produkcji silnika 1973, 3600KM; 15.2w
10.X.1974: Alfeus (Алфеус) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSL; bandera: Bułgaria
V.1995: L’Intrepide
I.1998: Venera (????; Kingstown)sygn. wyw. J8V16; bandera: Saint Vincent i Grenadyny
5.IX.2000: przybył do indyjskiej stoczni złomowej w Alang
Rejestr bugarski podaje:
21044 - nr rejestracyjny
2467BRT
1032NRT nie 1033
1685ton;
88,95 (max) nie 88.86(całk.)
15.00 nie 15.03
9.40m D depth
5.40m d draught

10) Aktinia (Актиния), nr budowy B-418/II/10
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/10, rozp. 3.X.1973, wod. 10.IV.1974, uk. 30.XI.1974
PRS 10420 --> od 1975: PRS 100420; IMO 7393509
charakterystyka w I.1975: 2467BRT, 1033NRT, 1685ton; 88.63(całk.)/85.29(rej.)×15.03×?m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10126, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15.2w
30.XI.1974: Aktinia (Актиния) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSM; bandera: Bułgaria
Rejestr bugarski podaje:
21050 - nr rejestracyjny
2467BRT
1033NRT
1685ton;
88,80 (max) nie 88.63(całk.)
15.00 nie 15.03
9.40m D depth
5.40m d draught
11) Argonavt (Аргонавт), nr budowy B-418/II/11
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/11, rozp. 24.X.1973, wod. 10.V.1974, uk. 31.XI.1974
PRS 10421 --> od 1975: PRS 100421; IMO 7405596
charakterystyka w I.1975: 2467BRT, 1033NRT, 1685ton; 88.65(całk.)/85.30(rej.)×15.03×?m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10132, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15.2w
31.XII.1974: Argonavt (Аргонавт) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSN; bandera: Bułgaria
Rejestr bugarski podaje:
21051 - nr rejestracyjny
2467BRT
1033NRT
1685ton;
88,80 (max) nie 88.63(całk.)
15.03
9.40m D depth
5.40m d draught
Ostatnio zmieniony 2014-01-13, 14:58 przez AvM, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6798
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Trawler typu B-418

Post autor: AvM »

12) Ofelia (Офелия), nr budowy B-418/II/12
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/12, rozp. 10.XII.1973, wod. 11.VI.1974, uk. 27.III.1975
PRS 10422 --> od 1975: PRS 100422; IMO 7405601
charakterystyka w I.1976: 2467BRT, 1033NRT, 1685ton; 88.65(całk.)/85.30(rej.)×15.03×?m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10152, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15.2w
27.III.1975: Ofelia (Офелия) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSO; bandera: Bułgaria
Rejestr bulgarski podaje:
21052 - nr rejestracyjny
2467BRT
1033NRT
1645ton;
88,95 (max)
14.99 nie 15.03
9.39m D depth
5.40m d draught
13) Sagita (Сагита), nr budowy B-418/II/13
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/13, rozp. 19.III.1974, wod. 27.IX.1974, uk. 8.V.1975
PRS 10423 --> od 1975: PRS 100423; IMO 7405613
charakterystyka w I.1976: 2468BRT, 1034NRT, 1645ton; 88.65(całk.)/85.39(rej.)×15.03×?m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10144, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15.2w
8.V.1975: Sagita (Сагита) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSP; bandera: Bułgaria
Rejestr bulgarski podaje:
21054 - nr rejestracyjny
2468BRT
1033NRT
1645ton;
89,00 (max) nie 88.65(całk.)
15.00 nie 15.03
9.39m D depth
5.40m d draught
14) Kaprela (Капрела), nr budowy B-418/II/14
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/14, rozp. 13.V.1974, wod. 3.XII.1974, uk. 30.VI.1975
PRS 10424 --> od 1975: PRS 100424; IMO 7422075
charakterystyka w I.1976: 2468BRT, 1034NRT, 1645ton; 88.65(całk.)/85.35(rej.)×15.03×?m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10168, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15.2w
30.VI.1975: Sagita (Сагита) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSQ; bandera: Bułgaria
Rejestr bulgarski podaje:
21053 - nr rejestracyjny
2468BRT
1033NRT nie 1034NRT
1645ton;
89,65 (max)
15.00
9.39m D depth
5.40m d draught

15) Rotalia (Роталия), nr budowy B-418/II/15
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/15, rozp. 23.VII.1974, wod. 16.I.1975, uk. 30. IX.1975
PRS 10426 --> od 1975: PRS 100426; IMO 7435929
charakterystyka w I.1976: 2468BRT, 1034NRT, 1645ton; 88.70(całk.)/85.43(rej.)×15.01×?m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10174, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15.2w
30.IX.1975: Rotalia (Роталия) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSR; bandera: Bułgaria
Rejestr bulgarski podaje:
21063 - nr rejestracyjny
2468BRT
1034NRT
1645ton;
88,70 (max)
15.00 nie 15.01
9.40m D depth
5.40m d draught
16) Fizalia (Физалия), nr budowy B-418/II/16
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/16, rozp. 4.IX.1974, wod. 28.II.1975, uk. 30. VIII.1975
PRS 10439 --> od 1975: PRS 100439; IMO 7504990
charakterystyka w I.1976: 2468BRT, 1034NRT, 1645ton; 88.66(całk.)/85.40(rej.)×15.01×?m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10198, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15.2w
10.X.1974: Fizalia (Физалия) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSS; bandera: Bułgaria
Rejestr bulgarski podaje:
21058 - nr rejestracyjny
2468BRT
1034NRT
1645ton;
88,66 (max)
15.01
9.40m D depth
5.40m d draught
Jarek C.
Posty: 873
Rejestracja: 2004-01-04, 14:13
Lokalizacja: Rumia

Re: Trawler typu B-418

Post autor: Jarek C. »

B418/20 - brak mi wiedzy na jego temat ale tak jak napisał Marek to wątpliwa informacja.
Przy jednostkach nr 5 i 6 w numerze budowy czasami występuje litera "Z" czyli B418/Z/5 i B418/Z/6. Jest tak w książce Czayki oraz w niektórych listach referencyjnych.
Natomiast na rysunkach dokumentacji zdawczej nie ma tej litery "Z" choć dla jednostki 5 i 6 wykonano osobną zdawczą. Widocznie różniły się od nr 1 do 4.
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Trawler typu B-418

Post autor: Chemik »

Wykaz poprawiony i uzupełniony.
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: Trawler typu B-418

Post autor: Marek T »

Jarek C. pisze:Przy jednostkach nr 5 i 6 w numerze budowy czasami występuje litera "Z" czyli B418/Z/5 i B418/Z/6. Jest tak w książce Czayki oraz w niektórych listach referencyjnych.
Natomiast na rysunkach dokumentacji zdawczej nie ma tej litery "Z" choć dla jednostki 5 i 6 wykonano osobną zdawczą. Widocznie różniły się od nr 1 do 4.
U mnie z kolei pierwsze 4 jednostki z SKP oznaczone są jako B418/I, natomiast następne (od 7 do 16) jako B418/II - z nieznanego mi już źródła.
Ponieważ to "Z" kojarzy mi się z zamrażalnią sprawdziłem w PRS i faktycznie: pierwsze 4 miały łączną wydajność sprężarek 217000 kcal/h, natomiast 2 kolejne - 237000 kcal/h. W obu seriach urządzenia były sygnowane przez Sabroe. Zakładam, że Bułgarzy mieli te same urządzenia, co jednostki 5 i 6. Może Andrzej to sprawdzi w bułgarskim rejestrze?
Seria B418/III - z Północnej - miała inne urządzenia chłodnicze: 320000 kcal/h, urządzenia produkcji krajowej.

Jeszcze jedno: Czayka dzieli statki tej serii z SKP na dwie grupy. Wcześniejsze miały 2600 BRT i 1300 dwt, natomiast późniejsze - 2400 BRT i 1400 dwt.
W pierwszym wydaniu książki do pierwszej grupy zalicza jednostki 1-4. W drugim - 1-6.
Wg mnie poprawnie jest w pierwszym wydaniu, to by zresztą tłumaczyło osobną dokumentację zdawczą dla tej dwójki.

I na koniec pytanie: czy druga seria była przeznaczona dla Polski (bo pierwsze dwa trafiły do Świnoujścia), a w trakcie budowy sprzedana Bułgarom?
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: Trawler typu B-418

Post autor: Marek T »

Marek T pisze:...w spisach Stoczni Gdynia wykazywany jest kadłub trawlera B418/20 budowany w 1986 w SDII; prawdopodobnie jest to zapis mylny i odnosi się do trawlera WIRON III, którego kadłub przekazano następnie do Stoczni Nauta.
W zestawieniu SKP są dwa takie wpisy, oba w 1986 r. Jeden oznaczono symbolem B418/20, drugi - B419/1. Pierwszy zbudowany w SDII, drugi na placu.
Przy obu podano 300 BRT i 410 dwt, co bardziej pasuje do WIRONów, które miały nieco ponad 400 BRT i 300 dwt.

Wg notatek Kolickiego pierwszy odnosi się do trawlera WIRON III, drugi do WIRON IV. Oba kadłuby zostały przekazane do Nauty i tam dokończone.
Nauta wcześniej zbudowała jeszcze dwa kolejne tego typu, WIRON V i WIRON VI.
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: Trawler typu B-418

Post autor: Marek T »

My tu sobie gadu-gadu, a Czesławowi chyba o coś innego chodziło.

Niestety, mam tylko jedno zdjęcie trawlera typu B418, w dodatku nie najlepsze. Mimo to załączam - HUMBAK.
Załączniki
B418 - HUMBAKm.jpg
B418 - HUMBAKm.jpg (532.28 KiB) Przejrzano 11038 razy
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6658
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Trawler typu B-418

Post autor: Peperon »

No to może coś takiego pomoże Czesławowi ?
http://www.nbcuniversalarchives.com/nbc ... 506_006.do
Niezbyt wyraźny, ale zawsze coś.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Adam
Posty: 1774
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Re: Trawler typu B-418

Post autor: Adam »

Jeśli chodzi o "rybaki" z naszej strony Żelaznej kurtyny to zawsze warto zajrzeć tu: http://soviet-trawler.narod.ru/index_en.html
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6658
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Trawler typu B-418

Post autor: Peperon »

Patrzyłem, ale tam same tabele. Fotek maluśko i ni ma B-418 :(
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Trawler typu B-418

Post autor: Chemik »

Będą i fotki a ten filmik też znalazłem
muszę tylko je pozbierać... cierpliwości Waćpanowie
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Trawler typu B-418

Post autor: Chemik »

1) Kalmar Świ-205, nr budowy B-418/1
Generalnie "Kalmar" nie miał szczęścia do kamery fotograficznej :(
Źródło: http://www.bembridge.com.pl/_files_/auto_files/galeria/Morze/Lata%2070/1971_03_www/Strona%2022.jpg
Źródło: http://www.bembridge.com.pl/_files_/auto_files/galeria/Morze/Lata%2070/1971_03_www/Strona%2022.jpg
Kalmar(5).JPG (126.18 KiB) Przejrzano 10976 razy
Źródło: http://www.morze-morze.eu/Go%9Ccie/nawrocki/target40.html
Źródło: http://www.morze-morze.eu/Go%9Ccie/nawrocki/target40.html
Kalmar(2).jpg (105.25 KiB) Przejrzano 10976 razy
Źródło: http://www.morze-morze.eu/Go%9Ccie/marian%20cieslik/Marian%20Cieslik/index.html
Źródło: http://www.morze-morze.eu/Go%9Ccie/marian%20cieslik/Marian%20Cieslik/index.html
Kalmar(1).jpg (93.85 KiB) Przejrzano 10976 razy
Źródło: http://www.bembridge.com.pl/_files_/auto_files/galeria/Morze/Lata%2070/1971_03_www/Strona%2010.jpg
Źródło: http://www.bembridge.com.pl/_files_/auto_files/galeria/Morze/Lata%2070/1971_03_www/Strona%2010.jpg
Kalmar(3).jpg (83.51 KiB) Przejrzano 10976 razy
Źródło: http://www.bembridge.com.pl/_files_/auto_files/galeria/Morze/Lata%2070/1971_03_www/Strona%2010.jpg
Źródło: http://www.bembridge.com.pl/_files_/auto_files/galeria/Morze/Lata%2070/1971_03_www/Strona%2010.jpg
Kalmar(3a).jpg (95.29 KiB) Przejrzano 10976 razy
opis aresztowania statku przez US Coast Guard
http://alaskanmodocadventures.com/lodge ... e-history/

Artykulik w Beaver Country Times z 19.V.1975 (dotyczy tego samego zajścia)
http://news.google.com/newspapers?nid=2 ... 60,3973900
Artykulik w St. Petersburg News z 20.V.1975 (dotyczy tego samego zajścia)
http://news.google.com/newspapers?nid=8 ... 19,3874850

Filmik z Kalmarem cumującym w San Francisco, po aresztowaniu przez USCG z 17.V.1975 roku (nadawany był w NDC News)
http://www.t3licensing.com/license/clip ... 506_006.do
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Trawler typu B-418

Post autor: Chemik »

2) Humbak Świ-206, nr budowy B-418/2
Źródło: http://morski_emeryt.republika.pl/b_418.html
Źródło: http://morski_emeryt.republika.pl/b_418.html
Humbak(1-1).jpg (217.22 KiB) Przejrzano 10944 razy
Źródło: http://www.bembridge.com.pl/_files_/auto_files/galeria/Morze/Lata%2070/1972_02_www/Strona%2013.jpg
Źródło: http://www.bembridge.com.pl/_files_/auto_files/galeria/Morze/Lata%2070/1972_02_www/Strona%2013.jpg
Humbak(2).jpg (159.17 KiB) Przejrzano 10944 razy
Źródło: http://www.histarmar.com.ar/Naufragios/ProvChubut/HistoriasChubut-2.htm
Źródło: http://www.histarmar.com.ar/Naufragios/ProvChubut/HistoriasChubut-2.htm
Humbak(5).jpg (139.8 KiB) Przejrzano 10944 razy
Źródło: http://www.morze-morze.eu/Go%9Ccie/nawrocki/target4.html
Źródło: http://www.morze-morze.eu/Go%9Ccie/nawrocki/target4.html
Humbak(7).jpg (223.54 KiB) Przejrzano 10944 razy
Źródło: http://www.bembridge.com.pl/_files_/auto_files/galeria/Morze/Lata%2070/1975_02_www/Strona%2003.jpg
Źródło: http://www.bembridge.com.pl/_files_/auto_files/galeria/Morze/Lata%2070/1975_02_www/Strona%2003.jpg
Humbak(8).jpg (112.91 KiB) Przejrzano 10893 razy
Źródło: http://allegro.pl
Źródło: http://allegro.pl
Humbak(6).jpg (12.24 KiB) Przejrzano 10944 razy
Źródło: http://simen.nazwa.pl/morski/photogallery.php?photo_id=166
Źródło: http://simen.nazwa.pl/morski/photogallery.php?photo_id=166
Humbak(3).jpg (246.33 KiB) Przejrzano 10944 razy
Źródło: http://simen.nazwa.pl/morski/photogallery.php?photo_id=167
Źródło: http://simen.nazwa.pl/morski/photogallery.php?photo_id=167
Humbak(4).jpg (227.53 KiB) Przejrzano 10944 razy
Ostatnio zmieniony 2014-01-19, 00:01 przez Chemik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Trawler typu B-418

Post autor: Chemik »

3) Mors Świ-207, nr budowy B-418/3
Źródło: ttp://morski_emeryt.republika.pl/b_418.html
Źródło: ttp://morski_emeryt.republika.pl/b_418.html
Mors(2).jpg (45.81 KiB) Przejrzano 10918 razy
Źródło: Morze, Statki i Okręty nr 2/2008
Źródło: Morze, Statki i Okręty nr 2/2008
Mors(1).jpg (216.63 KiB) Przejrzano 10918 razy
4) Garnela Świ-208, nr budowy B-418/4
Źródło: http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=190041
Źródło: http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=190041
Garnela(2).jpg (110.01 KiB) Przejrzano 10918 razy
Źródło: http://www.ppdiurodra.nets.pl/
Źródło: http://www.ppdiurodra.nets.pl/
Garnela(1).jpg (41.85 KiB) Przejrzano 10918 razy
Źródło: http://morski_emeryt.republika.pl/b_418.html
Źródło: http://morski_emeryt.republika.pl/b_418.html
Garnela(3).jpg (280.48 KiB) Przejrzano 10918 razy
Darek C.
Posty: 12
Rejestracja: 2014-01-27, 17:49

Re: Trawler typu B-418

Post autor: Darek C. »

czesław.g pisze:Poszukuję wszelkich materiałów na temat tego typu trawlerów .Najlepiej jak by to były zdjęcia , planiki .Ewentualnie jak by ktoś podał namiary gdzie je można zdobyć
Napisz do mnie na maila, mam na pewno interesujące cię materiały. W załączeniu nigdzie nie publikowane zdjęcie B418/II/9 - ALFEUS przy nabrzeżu stoczniowym. W powyższych wykazach jest błąd, dla jednostki o tym numerze podana jest inna nazwa.
Załączniki
AFALA.jpg
AFALA.jpg (27.41 KiB) Przejrzano 10859 razy
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Trawler typu B-418

Post autor: Chemik »

Darek C. pisze:W załączeniu nigdzie nie publikowane zdjęcie B418/II/9 - ALFEUS przy nabrzeżu stoczniowym. W powyższych wykazach jest błąd, dla jednostki o tym numerze podana jest inna nazwa.
Chemik pisze:9) Alfeus (Алфеус), nr budowy B-418/II/9
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/9, rozp. 30.VIII.1973, wod. 13.III.1974, przek. 10.X.1974
PRS 10418 --> od 1975: PRS 100418; BRS 21044; IMO 7384388
charakterystyka w I.1975: 2467BRT, 1033NRT, 1685ton; 88.86(całk.)/85.48(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10114, rok produkcji silnika 1973, 3600KM; 15.2w
10.X.1974: Alfeus (Алфеус) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSL; bandera: Bułgaria
V.1995: L’Intrepide
I.1998: Venera (????; Kingstown)sygn. wyw. J8V16; bandera: Saint Vincent i Grenadyny
5.IX.2000: przybył do indyjskiej stoczni złomowej w Alang
Ja różnicy nie widzę, może nam ją wskażesz?
ODPOWIEDZ