
Kanonierki Borowskiego
-
- Posty: 1094
- Rejestracja: 2004-01-06, 02:19
- Lokalizacja: Gdańsk
hmm, niezły pomysł w sumie, bo rufę miały zdatną zarówno do holowania, jak i trałowania z tą otwartą bramą rufową (pytaniem pozostaje, czy wzmocniony był pawęż do odpierania nacisku liny holowniczej). Ktoś tu umieszczał podobnej wielkości kanonierki eskortowe Szwedów zbudowane w latach trzydziestych, z tego co pamietam, nazwano je eskort vessel... co może w polskiej nomenklaturze przedwojennej być tłumaczone jako kanonierka, prawda? uff, ale się rozgadałem...
Panowie pomocy!
Wiem, że spóźniony refleks, to w tym przypadku mało powiedziane, ale czasem niestety przegapiam nawet takie istotne wątki.
Dzisiaj dopiero zauważyłem, że AvM udostępniał rysunki fińskich okrętów! Czy któryś z szanownych kolegów, którzy te rysunki otrzymali, byłby skłonny się ze mną nimi podzielić? Samego AvM już nie mam śmiałości prosić...
Czy wśród tych rysunków były też kanonierki Karjala/Turunmaa? Na nich mi zależy najbardziej, bo właśnie próbuję odtworzyć kształt podwodnej części kadłuba kanonierek tego typu.
Bardzo proszę o pmoc
mój e-mail: walkacz@yahoo.com
Wiem, że spóźniony refleks, to w tym przypadku mało powiedziane, ale czasem niestety przegapiam nawet takie istotne wątki.

Dzisiaj dopiero zauważyłem, że AvM udostępniał rysunki fińskich okrętów! Czy któryś z szanownych kolegów, którzy te rysunki otrzymali, byłby skłonny się ze mną nimi podzielić? Samego AvM już nie mam śmiałości prosić...
Czy wśród tych rysunków były też kanonierki Karjala/Turunmaa? Na nich mi zależy najbardziej, bo właśnie próbuję odtworzyć kształt podwodnej części kadłuba kanonierek tego typu.
Bardzo proszę o pmoc
mój e-mail: walkacz@yahoo.com
Albo jestem ślepy, albo tam jest tylko Uusima...
Dobra, wyłuszczę mój problem: na zdjęciach burtowych naszych kanonierek np. tu:

krawędź rufy jest linią niemal prostą (od krawędzi pokładu do lini wodnej), zaś na rysunkach np. Piaskowskiego, ale też i tu:
http://private.psi.com.pl/pmw/2ws/haller/haller.htm
jest to wyraźny łuk, który dalej schodząc w dół łączy się płynnie z kilem. Różnica niby nie wielka, ale... tylko pozornie. Jakby tę linię, którą widać na zdjęciach spróbować przedłużyć pod wodą, to już nie będzie się łączyła z kilem łagodnym łukiem, a to znaczy, że ster musiał być zamontowany inaczej niż to rysował Piaskowski, może był nawet montowany jak na Uusima?
Wątpliwości rozwiałby tylko rysunek stoczniowy, albo odpowiednie zdjęcie kanonierki w doku...
Pozdrawiam
Dobra, wyłuszczę mój problem: na zdjęciach burtowych naszych kanonierek np. tu:
krawędź rufy jest linią niemal prostą (od krawędzi pokładu do lini wodnej), zaś na rysunkach np. Piaskowskiego, ale też i tu:
http://private.psi.com.pl/pmw/2ws/haller/haller.htm
jest to wyraźny łuk, który dalej schodząc w dół łączy się płynnie z kilem. Różnica niby nie wielka, ale... tylko pozornie. Jakby tę linię, którą widać na zdjęciach spróbować przedłużyć pod wodą, to już nie będzie się łączyła z kilem łagodnym łukiem, a to znaczy, że ster musiał być zamontowany inaczej niż to rysował Piaskowski, może był nawet montowany jak na Uusima?
Wątpliwości rozwiałby tylko rysunek stoczniowy, albo odpowiednie zdjęcie kanonierki w doku...
Pozdrawiam
Hallo!
Theo probuje cos znalesc na temat obydwu tych okretow...
Ja ze swojej strony siegnolem do prywatnego albumu...
z takim wynikiem
Kto wie ktora to?
http://fow.idysk.com/album_pic.php?pic_id=739
Odpowiedz pozniej
Ch.
Theo probuje cos znalesc na temat obydwu tych okretow...
Ja ze swojej strony siegnolem do prywatnego albumu...
z takim wynikiem
Kto wie ktora to?
http://fow.idysk.com/album_pic.php?pic_id=739
Odpowiedz pozniej
Ch.