Parowce floty Dwojga Sycylii (Neapolu = Bourbonskiej)
Parowce floty Dwojga Sycylii (Neapolu = Bourbonskiej)
Uwaga uzuplnilem obrazki do fregat srubowych.
Parowce floty Dwojga Sycylii (Neapolu = Bourbonskiej)
Flota Neapolu w 1860 roku
Okrety byle floty sycylijskiegop rzadu z 1848 beda tam przedstawione
FULMINANTE ex RUGGERO SETTIMO ex BOMBAY
VELOCE ex INDIPENDENZA ex BOMBAY -> TUKERY
Okrety byle floty sycylijskiegop rzadu z 1848 beda tam przedstawione
FULMINANTE ex RUGGERO SETTIMO ex BOMBAY
VELOCE ex INDIPENDENZA ex BOMBAY -> TUKERY
- Załączniki
-
- Neapel 1860.jpg (522.25 KiB) Przejrzano 215 razy
Parowce floty Dwojga Sycylii (Neapolu = Bourbonskiej)
Wodowanie OL MONARCA
- Załączniki
-
- Monarca Romano.jpg (453.99 KiB) Przejrzano 192 razy
Parowce floty Dwojga Sycylii (Neapolu = Bourbonskiej)
Fregaty BORBONE i FARNESE na pochylniach w 1860 roku
- Załączniki
-
- Borbone Romano.jpg (615.99 KiB) Przejrzano 190 razy
Parowce floty Dwojga Sycylii (Neapolu = Bourbonskiej)
Neapol 16 sierpnia 1852
- Załączniki
-
- Neapol 16 Aug 1852.jpg (592.68 KiB) Przejrzano 187 razy
Parowce floty Dwojga Sycylii (Neapolu = Bourbonskiej)
Na forum timberships zaczela sie dyskusja dotyczaca uzbrojenia okretu MONARCA
Nie chce sie rozpraszac, wiec osbiscie tylko tu bede pisal o tym okrecie
W czasie budowy w 1849 planowane byly i umieszczone:
50 dzial zelaznych 30 funtowych konstrukcji francuskiej
4 dziala haubiczne 60 funtowe modelu Millara
28 dziala haubiczne 30 funtowe modelu Paixhansa
-------------------
razem 82 dziala
Rysunek pochodzi ze starego wydania ksiazko o okretach liniowych wloch wydanej w 1962 roku
Le Navi di Linea Italiane 1861-1961
Giorgio Georgerini, Augusto Nani
Ponizej rysunki z wydania 2011
le Navi di linea italiane vol. 1 (1861-1875)
Franco Gay
Nie chce sie rozpraszac, wiec osbiscie tylko tu bede pisal o tym okrecie
W czasie budowy w 1849 planowane byly i umieszczone:
50 dzial zelaznych 30 funtowych konstrukcji francuskiej
4 dziala haubiczne 60 funtowe modelu Millara
28 dziala haubiczne 30 funtowe modelu Paixhansa
-------------------
razem 82 dziala
Rysunek pochodzi ze starego wydania ksiazko o okretach liniowych wloch wydanej w 1962 roku
Le Navi di Linea Italiane 1861-1961
Giorgio Georgerini, Augusto Nani
Ponizej rysunki z wydania 2011
le Navi di linea italiane vol. 1 (1861-1875)
Franco Gay
- Załączniki
-
- Re Galantuomo Gay 1.jpg (290.71 KiB) Przejrzano 128 razy
-
- Re Galantuomo Gay 9R.jpg (613.9 KiB) Przejrzano 127 razy
Parowce floty Dwojga Sycylii (Neapolu = Bourbonskiej)
Uzbrojenie Re Galantuomo
U gory wg
le Navi di linea italiane vol. 1 (1861-1875)
Franco Gay
ponizej wg
le Prime Navi di linea della Marina Italiana
Franco Bargoni wydanie 1975
F = ferro = zelazne
B = bronzo = brazowe
A = acciaio = stalowe
L = Lisico = gladkolufowe
R = rigato = gwintowane
C = cerchiato = wzmocnione pirscieniami
U gory wg
le Navi di linea italiane vol. 1 (1861-1875)
Franco Gay
ponizej wg
le Prime Navi di linea della Marina Italiana
Franco Bargoni wydanie 1975
F = ferro = zelazne
B = bronzo = brazowe
A = acciaio = stalowe
L = Lisico = gladkolufowe
R = rigato = gwintowane
C = cerchiato = wzmocnione pirscieniami
- Załączniki
-
- Re Galantuomo Gay 10.jpg (99.67 KiB) Przejrzano 60 razy
-
- Re Galantuomo Prim 12.jpg (93.85 KiB) Przejrzano 60 razy
-
- Re Galantuomo Prim 13.jpg (101.12 KiB) Przejrzano 60 razy
-
- Monarca 2.jpg (142.19 KiB) Przejrzano 60 razy
-
- Re Galantuomo Prim 14.jpg (148.87 KiB) Przejrzano 60 razy
Parowce floty Dwojga Sycylii (Neapolu = Bourbonskiej)
Lista statkow zbudowanych i zaprojektowanych przez Thomasa Ditchburna
Sa okrety neapolitanskie
Sa okrety neapolitanskie
- Załączniki
-
- HC1.106.JPG (558.07 KiB) Przejrzano 34 razy
Parowce floty Dwojga Sycylii (Neapolu = Bourbonskiej)
Uzbrojenie MONARCA w 1853 roku
Z archiwow pruskich
Z archiwow pruskich
- Załączniki
-
- Monarca 1853.png (373.73 KiB) Przejrzano 28 razy
Parowce floty Dwojga Sycylii (Neapolu = Bourbonskiej)
Troche do dyskusji na timberships
"A fine 1858 andò in disarm o a Castellammare di Stabia per modifiche agli alberi maggiori e per essere trasformato a elica, con l’installazione di 4 caldaie tubolari e una macchina a vapore Maudslay & Field di 450 cav. nom.
a movimento diretto, im barcata a Londra il 17 giugno 1857 sul vapore "King William” com andato dal cap. Robert Woodworth, costata Lstg. 11.553/13/7."
wedlug google:
"Pod koniec 1858 roku okręt został odstawiony do bazy w Castellammare di Stabia w celu modyfikacji wałów głównych i przebudowy na napęd śrubowy, z instalacją czterech kotłów rurowych i 450-konnego silnika parowego Maudslay & Field z napędem bezpośrednim.
Okręt został oddany do służby w Londynie 17 czerwca 1857 roku na parowcu „King William” dowodzonym przez kapitana Roberta Woodwortha. Koszt budowy wyniósł 11 553 funtów szterlingów i 13 szylingów"
w tlumaczeniu jest blad, to maszyna zostala wyslana z Londynu,
ale nie jak Radogna podaje 17 czerca tylko 11 czerwca
Public Ledger and Daily Advertiser - Monday 04 May 1857
LONDON Entered outwards 2 May, for Naples King William, Woodworth
Lloyd's List - Thursday 11 June 1857
LONDON Cleared outwards 8 Jun., for Naples & Castrellmare King William, Woodworth B4506 broker Griffiths
GRAVESEND 11 June King William, Woodworth sailed for Naples
DEAL 11 June arr King William, Woodward and sailed for Naples
Nie bylo parowca KING WILLIAM
byla to zaglowa fregata zbudowana w 1831 w Whitby przez Roberta i N. Campion
zbudowana dld Campion and Carr, Whitby
Kapitan Carr zmarl na pokladzie w 1833 roku
zarejsetrowany nastepnie 7 listopada 1833 w Liverpoolu
nalezaca w 1857 do Hyde & Co z Londynu
dowodzona przez kapitana R. Woodwortha 463t 650bm
wywrocil sie 19 grudnia 1858 na Morzu Polnocnym w drodze z Memla do Melbourne
pod dowodztwem kapitana Woodwortha. Rozbitkowie dotarli do Hull 18 stycznia
certyfikat zatoniecia 23 marzec 1867
Radogna pisze:kgerlach pisze: Natomiast uzbrojenia bezpośrednio po przebudowie na liniowiec śrubowy, czyli w 1855, po prostu nie znam.
"A fine 1858 andò in disarm o a Castellammare di Stabia per modifiche agli alberi maggiori e per essere trasformato a elica, con l’installazione di 4 caldaie tubolari e una macchina a vapore Maudslay & Field di 450 cav. nom.
a movimento diretto, im barcata a Londra il 17 giugno 1857 sul vapore "King William” com andato dal cap. Robert Woodworth, costata Lstg. 11.553/13/7."
wedlug google:
"Pod koniec 1858 roku okręt został odstawiony do bazy w Castellammare di Stabia w celu modyfikacji wałów głównych i przebudowy na napęd śrubowy, z instalacją czterech kotłów rurowych i 450-konnego silnika parowego Maudslay & Field z napędem bezpośrednim.
Okręt został oddany do służby w Londynie 17 czerwca 1857 roku na parowcu „King William” dowodzonym przez kapitana Roberta Woodwortha. Koszt budowy wyniósł 11 553 funtów szterlingów i 13 szylingów"
w tlumaczeniu jest blad, to maszyna zostala wyslana z Londynu,
ale nie jak Radogna podaje 17 czerca tylko 11 czerwca
Public Ledger and Daily Advertiser - Monday 04 May 1857
LONDON Entered outwards 2 May, for Naples King William, Woodworth
Lloyd's List - Thursday 11 June 1857
LONDON Cleared outwards 8 Jun., for Naples & Castrellmare King William, Woodworth B4506 broker Griffiths
GRAVESEND 11 June King William, Woodworth sailed for Naples
DEAL 11 June arr King William, Woodward and sailed for Naples
Nie bylo parowca KING WILLIAM
byla to zaglowa fregata zbudowana w 1831 w Whitby przez Roberta i N. Campion
zbudowana dld Campion and Carr, Whitby
Kapitan Carr zmarl na pokladzie w 1833 roku
zarejsetrowany nastepnie 7 listopada 1833 w Liverpoolu
nalezaca w 1857 do Hyde & Co z Londynu
dowodzona przez kapitana R. Woodwortha 463t 650bm
wywrocil sie 19 grudnia 1858 na Morzu Polnocnym w drodze z Memla do Melbourne
pod dowodztwem kapitana Woodwortha. Rozbitkowie dotarli do Hull 18 stycznia
certyfikat zatoniecia 23 marzec 1867