Parowce floty Dwojga Sycylii (Neapolu = Bourbonskiej)

Okręty Wojenne do 1905 roku

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6998
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Parowce floty Dwojga Sycylii (Neapolu = Bourbonskiej)

Post autor: AvM »

Uwaga uzuplnilem obrazki do fregat srubowych.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6998
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Parowce floty Dwojga Sycylii (Neapolu = Bourbonskiej)

Post autor: AvM »

Flota Neapolu w 1860 roku

Okrety byle floty sycylijskiegop rzadu z 1848 beda tam przedstawione
FULMINANTE ex RUGGERO SETTIMO ex BOMBAY
VELOCE ex INDIPENDENZA ex BOMBAY -> TUKERY
Załączniki
Neapel 1860.jpg
Neapel 1860.jpg (522.25 KiB) Przejrzano 215 razy
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6998
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Parowce floty Dwojga Sycylii (Neapolu = Bourbonskiej)

Post autor: AvM »

Wodowanie OL MONARCA
Załączniki
Monarca Romano.jpg
Monarca Romano.jpg (453.99 KiB) Przejrzano 192 razy
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6998
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Parowce floty Dwojga Sycylii (Neapolu = Bourbonskiej)

Post autor: AvM »

Fregaty BORBONE i FARNESE na pochylniach w 1860 roku
Załączniki
Borbone Romano.jpg
Borbone Romano.jpg (615.99 KiB) Przejrzano 190 razy
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6998
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Parowce floty Dwojga Sycylii (Neapolu = Bourbonskiej)

Post autor: AvM »

Neapol 16 sierpnia 1852
Załączniki
Neapol 16 Aug 1852.jpg
Neapol 16 Aug 1852.jpg (592.68 KiB) Przejrzano 187 razy
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6998
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Parowce floty Dwojga Sycylii (Neapolu = Bourbonskiej)

Post autor: AvM »

Na forum timberships zaczela sie dyskusja dotyczaca uzbrojenia okretu MONARCA
Nie chce sie rozpraszac, wiec osbiscie tylko tu bede pisal o tym okrecie

W czasie budowy w 1849 planowane byly i umieszczone:
50 dzial zelaznych 30 funtowych konstrukcji francuskiej
4 dziala haubiczne 60 funtowe modelu Millara
28 dziala haubiczne 30 funtowe modelu Paixhansa
-------------------
razem 82 dziala

Rysunek pochodzi ze starego wydania ksiazko o okretach liniowych wloch wydanej w 1962 roku
Le Navi di Linea Italiane 1861-1961
Giorgio Georgerini, Augusto Nani

Ponizej rysunki z wydania 2011
le Navi di linea italiane vol. 1 (1861-1875)
Franco Gay
Załączniki
Re Galantuomo Gay 1.jpg
Re Galantuomo Gay 1.jpg (290.71 KiB) Przejrzano 128 razy
Re Galantuomo Gay 9R.jpg
Re Galantuomo Gay 9R.jpg (613.9 KiB) Przejrzano 127 razy
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6998
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Parowce floty Dwojga Sycylii (Neapolu = Bourbonskiej)

Post autor: AvM »

Uzbrojenie Re Galantuomo

U gory wg
le Navi di linea italiane vol. 1 (1861-1875)
Franco Gay

ponizej wg
le Prime Navi di linea della Marina Italiana
Franco Bargoni wydanie 1975

F = ferro = zelazne
B = bronzo = brazowe
A = acciaio = stalowe
L = Lisico = gladkolufowe
R = rigato = gwintowane
C = cerchiato = wzmocnione pirscieniami
Załączniki
Re Galantuomo Gay 10.jpg
Re Galantuomo Gay 10.jpg (99.67 KiB) Przejrzano 60 razy
Re Galantuomo Prim  12.jpg
Re Galantuomo Prim 12.jpg (93.85 KiB) Przejrzano 60 razy
Re Galantuomo Prim  13.jpg
Re Galantuomo Prim 13.jpg (101.12 KiB) Przejrzano 60 razy
Monarca 2.jpg
Monarca 2.jpg (142.19 KiB) Przejrzano 60 razy
Re Galantuomo Prim  14.jpg
Re Galantuomo Prim 14.jpg (148.87 KiB) Przejrzano 60 razy
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6998
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Parowce floty Dwojga Sycylii (Neapolu = Bourbonskiej)

Post autor: AvM »

Lista statkow zbudowanych i zaprojektowanych przez Thomasa Ditchburna

Sa okrety neapolitanskie
Załączniki
HC1.106.JPG
HC1.106.JPG (558.07 KiB) Przejrzano 34 razy
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6998
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Parowce floty Dwojga Sycylii (Neapolu = Bourbonskiej)

Post autor: AvM »

Uzbrojenie MONARCA w 1853 roku
Z archiwow pruskich
Załączniki
Monarca 1853.png
Monarca 1853.png (373.73 KiB) Przejrzano 28 razy
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6998
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Parowce floty Dwojga Sycylii (Neapolu = Bourbonskiej)

Post autor: AvM »

Troche do dyskusji na timberships
kgerlach pisze: Natomiast uzbrojenia bezpośrednio po przebudowie na liniowiec śrubowy, czyli w 1855, po prostu nie znam.
Radogna pisze:
"A fine 1858 andò in disarm o a Castellammare di Stabia per modifiche agli alberi maggiori e per essere trasformato a elica, con l’installazione di 4 caldaie tubolari e una macchina a vapore Maudslay & Field di 450 cav. nom.
a movimento diretto, im barcata a Londra il 17 giugno 1857 sul vapore "King William” com andato dal cap. Robert Woodworth, costata Lstg. 11.553/13/7."
wedlug google:
"Pod koniec 1858 roku okręt został odstawiony do bazy w Castellammare di Stabia w celu modyfikacji wałów głównych i przebudowy na napęd śrubowy, z instalacją czterech kotłów rurowych i 450-konnego silnika parowego Maudslay & Field z napędem bezpośrednim.
Okręt został oddany do służby w Londynie 17 czerwca 1857 roku na parowcu „King William” dowodzonym przez kapitana Roberta Woodwortha. Koszt budowy wyniósł 11 553 funtów szterlingów i 13 szylingów"

w tlumaczeniu jest blad, to maszyna zostala wyslana z Londynu,
ale nie jak Radogna podaje 17 czerca tylko 11 czerwca

Public Ledger and Daily Advertiser - Monday 04 May 1857
LONDON Entered outwards 2 May, for Naples King William, Woodworth

Lloyd's List - Thursday 11 June 1857
LONDON Cleared outwards 8 Jun., for Naples & Castrellmare King William, Woodworth B4506 broker Griffiths
GRAVESEND 11 June King William, Woodworth sailed for Naples
DEAL 11 June arr King William, Woodward and sailed for Naples

Nie bylo parowca KING WILLIAM
byla to zaglowa fregata zbudowana w 1831 w Whitby przez Roberta i N. Campion
zbudowana dld Campion and Carr, Whitby
Kapitan Carr zmarl na pokladzie w 1833 roku
zarejsetrowany nastepnie 7 listopada 1833 w Liverpoolu
nalezaca w 1857 do Hyde & Co z Londynu
dowodzona przez kapitana R. Woodwortha 463t 650bm
wywrocil sie 19 grudnia 1858 na Morzu Polnocnym w drodze z Memla do Melbourne
pod dowodztwem kapitana Woodwortha. Rozbitkowie dotarli do Hull 18 stycznia
certyfikat zatoniecia 23 marzec 1867
ODPOWIEDZ