Napoleon pisze: ↑2025-08-14, 21:07
I wyporność 335 ton i rok 1865 jako datę budowy dla całej piątki podaje nie tylko Langesiepen. Nie mam zamiaru się spierać, ale które zostały zbudowane w 1867 roku?
Lamgesiepen oczywiscie skades przepisywal. Tak jak Ty
jasno mowie o 3 zbudowanych w 1865
Le Sémaphore de Marseille, 29 juil. 1865, p. 2/4
i Admiral Paris L'Art Naval
Załączniki
Le Sémaphore de Marseille, 29 juil. 1865,.png (287.6 KiB) Przejrzano 80 razy
W Le Sémaphore de Marseille, 29 juil. 1865 podana jest wyporność 336 ton. W materiale niemieckim 490 ton. Fakt, okręty były zbudowane w dwóch transzach, ale kiedy zbudowano Iskodrę i Podgoricę - nie jest podane.
Gdy wrócę do domu, poszukam w materiałach rosyjskich - w końcu dwie kanonierki zdobyli. Może coś będzie w Pamiatnej kniżce Morskogo Wiedomstwa lub jakichś innych?
Napoleon pisze: ↑2025-08-15, 10:40
Gdy wrócę do domu, poszukam w materiałach rosyjskich - w końcu dwie kanonierki zdobyli. Może coś będzie w Pamiatnej kniżce Morskogo Wiedomstwa lub jakichś innych?
Pamyatnaya Knizhka 1880
Podana obm nie pasuje do wypornosci. Tylko dla malych jednostek te wielkosci sa podobne.
Załączniki
PK 1880-1.png (279.02 KiB) Przejrzano 27 razy
PK 1880-2.png (280.03 KiB) Przejrzano 27 razy
Ostatnio zmieniony 2025-08-15, 15:17 przez AvM, łącznie zmieniany 1 raz.
Napoleon pisze: ↑2025-08-14, 21:07
Zainteresowało mnie też ten tonaż 408 ton (bm) - skąd to masz? Bo gdyby tak było rzeczywiście, to musiałyby mieć wyporność jakieś 500 ton (co najmniej).
Das schwimmende Flottenmaterial der Seemächte
Band 1 p.523
Johann Ferdinand von Kronenfels · 1881