"Nowy" planikAvM pisze: Awizo ETNA
Parowce floty Dwojga Sycylii (Neapolu = Bourbonskiej)
Parowce floty Dwojga Sycylii (Neapolu = Bourbonskiej)
- Załączniki
-
- Vurbona 1.jpg (244.44 KiB) Przejrzano 251 razy
Parowce floty Dwojga Sycylii (Neapolu = Bourbonskiej)
Ostatni spis floty Neapolu z 4 wrzesnia 1860
- Załączniki
-
- Burbon 1860-1.jpg (597.73 KiB) Przejrzano 219 razy
-
- Burbon 1860-2.jpg (354.47 KiB) Przejrzano 219 razy
Parowce floty Dwojga Sycylii (Neapolu = Bourbonskiej)
Dwa male stateczki floty neapolitankiej
263.4 grt, 150.4 nrt
Zbudowane w 1847 John Thompson, Rotherhithe
Maszyny John Penn 180 nhp ; na probach 15,0-17.5
Zbudowane jako Brighton i Dieppe dla Brighton & Continental S. P. Co. razerm z New Haven.
Planowana sluzba Dieppe-Brighton.
Zarejestrowan w Londynie #236 & #237 22.06.1847.
Brighton byl ponoc na probach najszybszym na Swiecie parowcem.
Oba prze-rejestrowan Liverpooli #239 & #238 04.10.1849 dla Samuel Brooks, bankier, Manchester.
Skreslone z registrow 1.11.1850 sprzedana dla obcokrajowcow
23.09.1850 sprzedane dla Real Marina przez ames Close razem z parowcem "San Venefrede" w zamian za kadluby parowcow Lilibeo i Maria Teresa prez szkunerow Sfinge i Sibilla.
Nazwane Messaggero i Saetta.
Messaggero 29.06.1861 wycofany ze sluzby w Civitavecchia (port papieski). 23.07.1863 wycofany ze sluzby w Civitavecchia ponowie, losy nieznane.
Saetta
06.09.1860 przyplynal do Gaeta z Krolem Francesco II.
14.11.1860 w Tulonie sprzedany Auguste Thomas d'Agoiut.
23.01.1861 sprzedany Camille Canne za 200,000 Francs.
14.03.1861 sprzedany Ed. Ladé &Co, Hamburg ,
16.05.1861 tymczasowy rejestr w Marseilles, poplyna do Barcelona,
Maj 1862 sprzedany J.F.Buckling, Paris, Hamburgska flaga, erwis Neaples-Marseiless,
Grudzien 1863 sprzedany L.H.Mathies & Co, Hamburg (315grt), serwis Barcelona-Hamburg.
Zatonal 9.12.1863 off Cape Saint Vincent
263.4 grt, 150.4 nrt
Zbudowane w 1847 John Thompson, Rotherhithe
Maszyny John Penn 180 nhp ; na probach 15,0-17.5
Zbudowane jako Brighton i Dieppe dla Brighton & Continental S. P. Co. razerm z New Haven.
Planowana sluzba Dieppe-Brighton.
Zarejestrowan w Londynie #236 & #237 22.06.1847.
Brighton byl ponoc na probach najszybszym na Swiecie parowcem.
Oba prze-rejestrowan Liverpooli #239 & #238 04.10.1849 dla Samuel Brooks, bankier, Manchester.
Skreslone z registrow 1.11.1850 sprzedana dla obcokrajowcow
23.09.1850 sprzedane dla Real Marina przez ames Close razem z parowcem "San Venefrede" w zamian za kadluby parowcow Lilibeo i Maria Teresa prez szkunerow Sfinge i Sibilla.
Nazwane Messaggero i Saetta.
Messaggero 29.06.1861 wycofany ze sluzby w Civitavecchia (port papieski). 23.07.1863 wycofany ze sluzby w Civitavecchia ponowie, losy nieznane.
Saetta
06.09.1860 przyplynal do Gaeta z Krolem Francesco II.
14.11.1860 w Tulonie sprzedany Auguste Thomas d'Agoiut.
23.01.1861 sprzedany Camille Canne za 200,000 Francs.
14.03.1861 sprzedany Ed. Ladé &Co, Hamburg ,
16.05.1861 tymczasowy rejestr w Marseilles, poplyna do Barcelona,
Maj 1862 sprzedany J.F.Buckling, Paris, Hamburgska flaga, erwis Neaples-Marseiless,
Grudzien 1863 sprzedany L.H.Mathies & Co, Hamburg (315grt), serwis Barcelona-Hamburg.
Zatonal 9.12.1863 off Cape Saint Vincent
- Załączniki
-
- Brighton, Dieppe, Newhaven.jpg (94.39 KiB) Przejrzano 203 razy
Parowce floty Dwojga Sycylii (Neapolu = Bourbonskiej)
Trzy male parowce pocztowe zbudowane przez William Pitcher & Co., Northfleet
Maria Teresa (wodowany 21.09.1841- podaje 18.07.1841) 206BRT 105NRT
Lilibeo (wodowany 28.02.1842) 183BRT 123NRT
Peloro (wodowany 12.01.1842) - byl juz omawiany
viewtopic.php?p=208504&hilit=Peloro#p208504
Maria Teresa - maszyny Boulton, Watt & Co. 120 nhp
Lilibeo - maszyny Maudslay, Sons & Field 100nKM 250iKM
Maria Teresa (wodowany 21.09.1841- podaje 18.07.1841) 206BRT 105NRT
Lilibeo (wodowany 28.02.1842) 183BRT 123NRT
Peloro (wodowany 12.01.1842) - byl juz omawiany
viewtopic.php?p=208504&hilit=Peloro#p208504
Maria Teresa - maszyny Boulton, Watt & Co. 120 nhp
Lilibeo - maszyny Maudslay, Sons & Field 100nKM 250iKM
Parowce floty Dwojga Sycylii (Neapolu = Bourbonskiej)
Zbudowane przez Williama Pitchera parowce
The History of the Town of Gravesend in the County of Kent, and of the Port of London
Robert Peirce Cruden · 1843
The History of the Town of Gravesend in the County of Kent, and of the Port of London
Robert Peirce Cruden · 1843
- Załączniki
-
- STEAMERS.jpg (410.5 KiB) Przejrzano 60 razy